Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Angkor Wat

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 November 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Bij deze de laatste update van mijn reis door Vietnam en Cambodja.

Vrijdag ochtend zijn we met de bus naar Siem Reap gereden. Geen snelweg gehad. We deden over een afstand van ruim 300 km 6 uren. We waren rond 15.00 uur bij het hotel. We hebben snel onze spullen op de kamer gelegd en met de hele groep de tuk tuk naar het ticket bureau voor Angkor Wat gegaan. Het kaartje wat we kochten voor de volgende dag was al vanaf 16.45 uur geldig. Alle tuk tuks reden in kolone naar Angkor Wat, de tempel die het dichtste bij ligt. We konden deze nog net bezichtigen voordat het donker werd.

Gisteren zijn we na de ticket controle op de mountainbikes gestapt. We hebben 30 kilometer over een zandpad langs de lokale bevolking gereden. Je komt vanalles tegen, zwemmende kinderen in het water, mensen die rijst aan het oogsten zijn, koeien die oversteken en nog veel meer. Het was een hele mooie tocht die ons bracht bij de Banteay Srei tempel. Deze staat bekend om de meeste gedetaileerde beeltenissen.

Met de bus zijn we naar een restaurant gereden om te lunchen om vervolgens naar Ta Prohm te fietsen. Deze tempel staat bekend om de grote bomen met wortels die langs en tussen de bouwwerken groeien. Je ziet dat ze echt het bouwwerk aan het verdrukken zijn. Ze zijn er ook flink aan het restaureren op het moment.

Als laatste fietsten we naar Bayon van Angkor Thom. Deze tempel staat bekend om de vele gezichten. Bij deze tempel kwamen we in gesprek met 2 monikken die in een tempel vlak bij ons hotel leven.

Net voor dat het donker (ongeveer 18.00 uur)werd hadden we de fietsen ingeleverd en waren we weer terug bij het hotel.

Vanochtend hebben we de fietsen nog een dagje gehuurd en zijn we langs de rivier het dorpje uit gereden. De weg was ontzettend slecht, tot 6 weken geleden stond deze nog onder water vanwege de overstromingen. Tussen het landelijke leven doemt zeer regelmatig een groot tempel complex op.
Vanmiddag hebben we een lekker broodje bij de bakker gegeten en over de markt van het dorpje gelopen.

Vanavond gaan we voor de laatste keer met de hele groep uit eten. Morgen ochtend hebben we nog vrij en dan vliegen we rond 16.30 via Phnom Penh naar Singapore. Van Singapore vliegen we dan naar Amsterdam.

Ik vond dit een hele bijzondere en mooie reis en al fietsend ben je echt in contact gekomen met de mens.
Voor mij is dit een onvergetelijke ervaring!

Groetjes,
Tamara

P.S.
Ik zal later vandaag nog kijken om enkele foto's te plaatsen.