Homestay Tiger island - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Homestay Tiger island - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Homestay Tiger island

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

17 November 2011 | Vietnam, Hanoi

Hallo,
Het eten van de soort pannekoeken was een heel avontuur. In het restaurant spraken ze echt geen engels. Maar er was een menukaart dus we kondendingen aanwijzen. Had je nog iets nodig, dan liep je gewoon naar de bar om het aan te wijzen.
De volgende ochtend de dag rugzak weer ingepakt omdat we een nacht bij de lokale familie op Tiger island gaanslapen.
Met de veerpont zijn we naar het eiland gegaan. Ondertussen werden we gebeld door de busschauffeur die achter bleef dat het op het vaste land al regende.
Wij konden droog bij onze huizen komen. De groep werd verdeeld over 2 families. We werden heel hartelijk ontvangen. We moesten onze schoenen uit doen. In woonkamer stonden 4 bedden, in een klein kamertje 1 en in een andere ruimte nog 5. Dan bleef er nog een keuken en een gedeelte over wat aan de rivier lag. Daar stonden onze fietsen droog.
Wij hadden de luxe over een douche met douchekop (wel koud water, maar dat maakt niet uit) en een apart toilet.
De familie was zo in de weer om alles goed te regelen. De familie bestond uit opa, oma, zoon en vrouw en een kind van een jaar of 5.
Het was niet gaan regenen dus zijn we een rondje gaan fietsen. We hebben nog nooit zo vaak hello geroep gehoord en handje klap gedaan. We hebben niet veel gefietst, maar het was een genot!
's Avonds moesten we om de beurt douchen. De familie had een heerlijke maaltijd voor ons gemaakt. Ondertussen was het gaan regenen.
De familie ging al vroeg slapen, maar opa bleef op,die hield alles in de gaten. We maakten het niet laat en de vrouw zorgde er voor dat al onze klamboes goed lagen.
De volgende ochtend waren de hanen al rond 4 uur flink aan het kraaien, iedereen was er al vroeg uit. Na een ontbijt met stokbrood en natuurlijk een gebakken ei moest de familie nog foto's van ons maken en hebben we afscheid genomen.
Met de veerpont gingen we weer naar het vaste land en begon onze laatste fietsdag in Vietnam. We zaten dicht bij de grens en je zag al dat de bevolking een iets donkerdere huidskleur hadden.
's Avonds hebben we afscheid genomen van onze reisleider, busschauffeur, truckschaffeur en fietsenmaker. Ze brengen ons de volgende dag nog tot grens.
Tot zover Vietnam!

• 17 November 2011 - 11:09

Ineke En Frits:

Wat weer een leuk verslag van jullie prachtige reis! Neem aan als we dit zo lezen dat je nog vaak terug zult denken aan alle avonturen. Maak er nog een mooi slotstuk van in Siem Reap, het hotel daar is top, volgens de reviews. En volgende week kan de winterjas aan. Het is nu maar 1 graad, maar het wordt zachter.
    Groetjes uit Amersfoort.