Prachtige fietstochten - Reisverslag uit Cao Lãnh, Vietnam van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Prachtige fietstochten - Reisverslag uit Cao Lãnh, Vietnam van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Prachtige fietstochten

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

13 November 2011 | Vietnam, Cao Lãnh

Hallo,

Allereerst het weerbericht. Na de flinke regen in Cantho hebben we geen regen meer gehad.
's Avonds toen we gingen eten stonden de straten nog blank. Het was een hele tocht om bij het restaurant te komen.
Na een lekkere maaltijd was nagenoeg al het water ineens verdwenen en konden we gewoon terug lopen naar het hotel.

De volgende ochtend zijn we in Cantho naar de drijvende markt geweest. Ook zijn we bij een familie ergens aan de Mekong rivier wat wezen drinken. Je ziet heel vaak oude opa's an oma's.
Overal waar we ietse komen drinken krijgen we er een bord met fruit bij. Ook bij iedere fiets stop heeft de busschauffeur iets lekkers.

's Middags zijn we op de fiets gestapt. Het was een weg waar je niet verkeerd kon rijden, dus je kon geregeld stoppen om een foto te maken. Er waren veel kinderen thuis en er is weer heel vaak hallo geroepen.

Met de veerpont zijn we naar een eiland gegaan en naar een homestay gereden waar we sliepen. We moesten in een kleine rugzak onze slaapspullen meenemen op de fiets, de bus met de grote bagage bleef op land. Er hing een heel gezellige sfeer en de familie had een heerlijke maaltijd bereid.
Vaak begin je met soep en een loempia (met een velletje van rijst) gevuld met sla en vis. Daarna komen er verschillende vis en soms vlees hapjes op tafel. Ook komt er nog een schaal met rijst. Als toetje altijd vers fruit.

Vandaag hebben we eerst een rondje over het eiland gefietst, weer hele mooie smalle paden.
Na een boottochtje mochten we weer vrij fietsen. Er waren veel mensen op het land aan het werk en de kinderen waren ook aan het spelen. We hebben weer vaak hallo geroepen en handjes gegeven.
Het laatste stuk zijn we met de groep naar het hotel gefietst.
Na een lekkere douche gaan we vanavond weer ergens eten. Ik heb de reisleidster iets horen zeggen over pannekoeken.

Groetjes,
Tamara

• 13 November 2011 - 11:22

Michel En Rianne:

Ha Tamara,

Het leest alsof je het goed hebt daar! De fietsen zien er sportief uit, maar dat is gezien het landschap misschien ook wel nodig. Lijkt ons een mooie manier om het land te bekijken:)

De groep is groot genoeg op basis van de foto haha. Heel veel plezier nog en tot gauw!

Groeten,
    Michel en Rianne