Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Phnom Penh

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

17 November 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken naar de grens met Cambodja.
We moesten allemaal uit de bus en met onze bagage naar de volgende bus lopen die al klaar stond in Cambodja. Onze temperatuur werd met een aparaat bij je keel gemeten.
In de bus moesten we weer 2 formulieren invullen (en we hadden er al ingevuld).
Onze reisleidster ging met alle paspooorten naar de douane. We hebben iets meer dan een uur in de bus zitten wachten en toen kwam ze met al onze paspoorten met visa terug. We konden vertrekken!

Onderweg naar Phnom Penh kwamen we langs de killingfields uit de Pol Pot tijd. Dit was best indrukwekkend om te zien.

Aan het begin van de middag kwamen we aan bij ons hotel midden in het centrum.
Samen met een paar mensen uit de groep heb ik het paleis van de koning bezichtigd. 's Avonds zijn we met bijna de hele groep wezen eten. We gingen er met de tuktuk naar toe.
Na het eten hebben we nog wat gedronken op de hoek van de straat.

In Cambodja pin je bij het geldautomaat amerikaanse dollars. Alles is geprijst in Amerikaanse dollars en daar betaal je mee. Je krijgt je wisselgeld tot de laatste dollar. Het restant achter de komma krijg je terug in Cambodjaans geld.
Je kunt dus met beide valuta betalen.

Vandaag hebben we met de groep de gevangenis uit de tijd van Pol Pot bezichtigd. Er hangen veel foto's en schilderijen van deze gruwel daden.
De man (een overlevende) die schilderijen gemaakt heeft uit die tijd is 2 maanden geleden overleden.

Bij een restaurantje hebben we geluncht. 's Middags zijn we nog wat door het centrum en over de markt gelopen.

Morgen hebben we een lange reisdag naar Siem Reap.
Als we op tijd zijn kunnen we morgen aan het eind van onze middageen eerste blik werpen op de Angkor Wat tempels.

Groetjes,
Tamara

• 17 November 2011 - 14:08

Anne-Marie En Peter:

Ja hoor, ze heeft weer een gevangenis bezichtigd. Dat schijnt bij een vankantie van jou te horen. Is in veel landen een bijzienswaardigheid. Nog veel plezier in Cambodja.