Easyrider 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Easyrider 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Easyrider 2

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Augustus 2011 | Australië, Perth

Op zondag heb ik de bus terug gepakt richting Coral Bay. Ik werd door Mariëlle (uit Nederland) van Easyrider opgehaald. Ik zat samen met een jongen uit Engeland in de bus, dus ruimte genoeg.
Onderweg zijn we wel 2 keer gestopt (was maar anderhalf uur rijden), de eerste keer om een dode kangoroe die midden op de weg lag aan de kant te leggen en later om iemand mee te nemen, want die mensen stonden zonder brandstof.

In het hostel kwam ik al snel wat oude bekenden tegen. Giovanni (Italië) die langer in Karijini is gebleven, Madelon die ik in Exmouth heb leren kennen en Jason die ook bij mij in met de bus naar Coral Bay is gekomen. 's Avonds hebben we gezellig wat gedronken in de bar.

De volgende ochtend vertrok de bus om 8.00 uur richting Denham. Er zaten veel mensen in de bus uit Engeland die in 1 keer doorreizen van Broome naar Perth. Ook deze bus weer een vrouwelijke bestuurder, Pib. Ik was de enigste Nederlandse en ze noemde me altijd Dutchy. Halverwege de middag kwamen we aan in Denham, ook dit is maar weer een hele kleine plaats, wel te verstaan 1 echte straat. Het hostel was heel goed, ik mocht samen met een Duits meisje een 6 persoonskamer delen.
In het hostel wou ik het nummer vragen om een reservering te maken in een hostel in Perth. Maar, de mevrouw van de receptie ging meteen bellen en maakte de boeking voor me. Nou dat is makkelijk!

Dinsdag ochtend gingen we naar Monkey Mia, een piep klein plaatsje aan zee waar de (wilde) dolfijnen naar het strand komen. 's Ochtends krijgen ze wat vis te eten. Het is heel bijzonder om de dolfijnen op zo'n 2 meter afstand van je te zien zwemmen, je mocht tot je enkels gewoon in het water staan. Nadat de voeding voor de dolfijnen voorbij was ging we op een zeilboot de zee op, op zoek naar een dugong (een soort zee koe). En ja hoor, na eventjes speuren hadden we er een gevonden.

Deze dag hoefden we niet zo veel kilometers te rijden en waren al vroeg in Kalbarri. Dit is al een wat grotere plaats dan de plaatsen van de afgelopen dagen. Nadat we ingecheckt waren mochten we de bus weer in om naar een paar mooie uitzicht punten te gaan. En deze waren echt mooi, hoge rotsen en hoge golven in de zee.
De terug weg duurde veel langer, maar dit kwam omdat we nogal wat tegen kwamen. Eerst zagen we een paar kangoroes en later zagen we minimaal 2 walvissen in zee. Deze waren ontzettend ver weg, dus eigenlijk niet te fotograferen.

In het hostel sliepen ook verschillende mensen die hier met de vorige bus waren aagekomen en de bus naar boven richting Broome was er ook. Met z'n allen, zo'n 23 personen zijn we 's avonds in een of ander restaurant gaan eten. We zaten gewoon buiten en het eten was fish en chips (friet). Het was echt een ontzettend groot bord wat ik bij lange na niet op kreeg, en dat voor maar 10 dollar (zo'n 6 euro).

Vanochtend moesten we heel vroeg op staan want de bus vertrok al om 5.45 uur. We moesten zo'n 700 kilometer afleggen naar Perth. Langzaam aan zag je het landschap groener worden en kwamen er ook meer afslagen richting tankstations en kleine dorpjes.
Onderweg hebben we een bezoek gebracht aan de Pinnacles. Een soort kalk stenen.

Aan het einde van de middag reden we de grote stad Perth in. Ik had een reservering gemaakt bij een YHA hostel. Het is hostel ligt midden in het centrum en is echt super mooi. Nette toilet voorzieningen, kleine 4 persoons (dames) slaapkamers, mooie keuken per verdieping en handige banken om in te luieren.

Morgen en overmorgen ga ik de stad in en naar Fremantle, een klein dorpje onder Perth. En zaterdag ga ik een nieuwe excursie maken met easyrider. Nu een zuidelijke route van 4 dagen. Deze route is uitgebreid en vertrekt zaterdag voor het eerst.

Groetjes!
Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 63105

Voorgaande reizen:

16 November 2018 - 01 December 2018

Costa Rica

30 September 2018 - 14 Oktober 2018

Sicilië

18 November 2017 - 09 December 2017

Thailand (part 2)

03 September 2016 - 06 November 2016

Zuid-Amerika

28 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Fietsvakantie Thailand

01 November 2014 - 21 November 2014

Cuba

13 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Oriënt Express

10 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mexico en Guatemala

25 Oktober 2012 - 12 November 2012

Sri Lanka

15 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Jordanië

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsreis Vietnam & Cambodja

07 September 2010 - 30 September 2010

West Amerika

17 September 2009 - 17 Oktober 2009

West Australië

14 Oktober 2007 - 24 November 2007

Australië

Landen bezocht: