Easyrider - Southern Curl - Reisverslag uit Albany, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Easyrider - Southern Curl - Reisverslag uit Albany, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Easyrider - Southern Curl

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Augustus 2011 | Australië, Albany

Al voor 07.00 uur werd ik voor het hostel opgehaald voor mijn excursie. Bij de bushalte stapte er nog 3 Ierse meiden in de bus en toen was de hele groep al compleet. Dus een heel klein groepje en alleen maar meiden. We hadden ook een kleiner busje deze keer.

Deze tour is een stuk relaxter en meer een excursie dan de trip die ik langs de west kust heb gedaan. Het landschap en de wegen zijn totaal anders. Het is veel groener langs de weg, je komt echt geregeld afslagen of (kleine) dorpjes tegen. Ook is de temperatuur in het zuiden een stuk lager.
We stoppen bij een bakker voor een lekker broodje, stopen in dropjes om te winkelen, gaan picknicken op hele mooie strandjes, etc.

Op zaterdag hebben we vanalles gezien rondom Dunsborough. O.a. bij een bier brouwerij waar je echt uit ontelbaar veel soorten bier (aardbei, chocolade, etc.) kon kiezen. Ik had iets met lemon gekozen en smaakte erg goed.
In het hostel sliepen we met alle 4 de meiden op 1 kamer. 's Avonds in een pub iets gegeten en niet te laat naar bed, want de gids wil altijd om 07.00 uur vertrekken.

Op zondag was het de dag van de lekkere dingen. Eerst gingen we kaas proeven in een klein winkeltje, toen naar de chocolade fabriek en daarna naar een snoepwinkeltje. Ook hadden we nog tijd om in Margaret River te winkelen, enkelen hebben nieuwe schoenen gekocht.
's Middags zijn we naar de Gloucester Tree gegaan. Dit is een hele hoge boom van 61 meter. Je kunt hier in klimmen. Ik heb dit met 2 anderen van de groep gedaan. En toen we boven waren begon het ook nog te regenen.
We sliepen die avond in Pemberton, een forest stay. Dit was een nieuwe locatie in de route en niemand wist hoe dit er uit zou zien. We kregen een huisje met 2 grote slaapkamers, woonkamer en een keukentje. Voor onze kleine groep was dit goed te doen.
's Avonds hebben we de open haard aan gestoken, zijn met alle dekbedden (want het was echt koud) op de bank gaan zitten en hebben dvd gekeken. Via een laptop konden we een film zien.

De volgende ochtend was de eerste stop de Tree Top Walk. Een route op hoogte (hoogste punt 40 meter) tussen de bomen. Ook hebben we de kleine ronde gelopen, soms kon je gewoon door de boom heen lopen. Ik had deze dag maar mijn spijkerbroek aan gedaan. Het is volgens het weerbericht niet warmer dan 16 graden geweest.
Langs de kust hebben we de nature bridge (een echte brug in de rotsen boven de zee) gezien en een blowhole. Dit is een gat in de rotsen wat in eerste instantie niets bijzonders lijkt. Maar als het erg waait en er staan hoge golven dan kan er een heel hard geluid en een kleine beetje water uit het gat komen. Je schrikt echt van het geluid.

Vandaag (dinsdag) is de groep verder gereisd en ben ik in Albany achter gebleven. Ik ben lekker terug in bed gekropen en heb heerlijk geslapen. Ik heb te voet Albany verkent. Het is na Perth de grootste 'stad' in West Australië, maar ik vind het nog maar klein. Langs de kust ben ik naar Middleton Beach gelopen. Helaas was het geen strand weer vandaag. Maar wel af en toe de zon gezien.
In het hostel heb ik de 8 persoons kamer nu alleen tot mijn beschikking. Van een andere organisatie is er een grote groep gekomen, maar deze hebben andere kamers gekregen. Dus dat wordt vanacht sinds ruim 3 weken weer een keer helemaal alleen slapen.

Morgen vroeg reis ik met de bus richting Perth. De route gaat niet langs de kust maar recht door het binnenland.
Het beloofd mooi weer te worden dus mijn laatste dag (donderdag) wil ik naar het strand gaan.

Groetjes,
Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 63109

Voorgaande reizen:

16 November 2018 - 01 December 2018

Costa Rica

30 September 2018 - 14 Oktober 2018

Sicilië

18 November 2017 - 09 December 2017

Thailand (part 2)

03 September 2016 - 06 November 2016

Zuid-Amerika

28 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Fietsvakantie Thailand

01 November 2014 - 21 November 2014

Cuba

13 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Oriënt Express

10 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mexico en Guatemala

25 Oktober 2012 - 12 November 2012

Sri Lanka

15 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Jordanië

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsreis Vietnam & Cambodja

07 September 2010 - 30 September 2010

West Amerika

17 September 2009 - 17 Oktober 2009

West Australië

14 Oktober 2007 - 24 November 2007

Australië

Landen bezocht: