Exmouth - Navy Pier - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Exmouth - Navy Pier - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Exmouth - Navy Pier

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Augustus 2011 | Australië, Exmouth

Nadat vrijdag ochtend het grootste gedeelte van de groep verder is gereisd met de easyrider bus, ben ik later die ochtend naar Exmouth gereisd. Met een paar meiden zaten we in de bus, ik was de enigste die in Exmouth ging blijven, de overigen gingen dezelfde middag weer terug richting Coral Bay.

Exmouth is een dorp met maar 4000 inwoners, ook maar klein dus.
Op de kamer in het hostel lig ik samen bij een paar engelse meiden (die echt ontzettend veel rotzooi maakten) een jongen uit Australië, een jongen uit Nederland die momenteel bij het tankstation werkt en een meisje uit Tilburg.

's Middags heb ik bij een duikschool een duik voor zaterdag geboekt bij de Navy Pier, een van de 10 beste duikstekken ter wereld. Er is maar een duikschool die hier mag duiken heb ik begrepen.
Later in de middag ben ik naar het public zwembad gegaan en heb ik wat baantjes gezwommen. Het was volgens mij een 50 meter bad, want de banen waren ontzettend lang. Het water was ook nog ontzettend koud, brrrrrrr.

Vanochtend kon ik heerlijk uitslapen, want voor duik zouden ze me pas rond 13.00 uur 's middags op komen halen.
Eerst kregen we een briefing in een soort loods net buiten het dorp en konden we de pakken passen. Daarna gingen we met de bus en aanhanger met alle spullen richting de pier. Eerst moesten we de sleutel ophalen iets van de Amerikaanse regering. Helaas mochten we niet vanaf de pier in het water springen want er komt een of ander groot vrachtschip aan. Maar wanneer het komt weet geen man, de een zegt vanacht, de ander dinsdag. Dus tot zolang moeten we er vanaf het strand in. Voor Nederlandse begrippen, echt maar een klein stukje lopen.
Vanaf ongeveer 5 meter diepte begon het fantastische aquarium met grote scholen grote vissen. En bij de pier op zo'n 10 meter diepte kwamen we (ik had een Duitse buddy) de eerste white tip haai tegen!! Even later, aan de andere kant van de pier stellage de volgende. We zijn een rondje om de pier gezwommen en nadag we bijna rond waren lag de volgende haai als weer rustig te wachten. Maar ik kwam ogen te kort, op een gegeven moment gaf mijn buddy een tik en kwam er een manta voorbij gezwommen!!
Na 50 minuten (het waren er stiekem 52 geworden) van dit prachtige aquarium genoten te hebben was de duik helaas voorbij.

's Avonds heb ik met Madelon een frietje gehaald bij de plaatselijk friet kar in de straat achter het hostel. Daarna is zij met de Greyhound bus naar Coral Bay gereisd, ik zal haar morgen weer in het hostel zien, want ik ga morgen weer die kant op!

Groetjes,
Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 63098

Voorgaande reizen:

16 November 2018 - 01 December 2018

Costa Rica

30 September 2018 - 14 Oktober 2018

Sicilië

18 November 2017 - 09 December 2017

Thailand (part 2)

03 September 2016 - 06 November 2016

Zuid-Amerika

28 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Fietsvakantie Thailand

01 November 2014 - 21 November 2014

Cuba

13 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Oriënt Express

10 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mexico en Guatemala

25 Oktober 2012 - 12 November 2012

Sri Lanka

15 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Jordanië

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsreis Vietnam & Cambodja

07 September 2010 - 30 September 2010

West Amerika

17 September 2009 - 17 Oktober 2009

West Australië

14 Oktober 2007 - 24 November 2007

Australië

Landen bezocht: