Exmouth - Navy Pier - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Exmouth - Navy Pier - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Exmouth - Navy Pier

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Augustus 2011 | Australië, Exmouth

Nadat vrijdag ochtend het grootste gedeelte van de groep verder is gereisd met de easyrider bus, ben ik later die ochtend naar Exmouth gereisd. Met een paar meiden zaten we in de bus, ik was de enigste die in Exmouth ging blijven, de overigen gingen dezelfde middag weer terug richting Coral Bay.

Exmouth is een dorp met maar 4000 inwoners, ook maar klein dus.
Op de kamer in het hostel lig ik samen bij een paar engelse meiden (die echt ontzettend veel rotzooi maakten) een jongen uit Australië, een jongen uit Nederland die momenteel bij het tankstation werkt en een meisje uit Tilburg.

's Middags heb ik bij een duikschool een duik voor zaterdag geboekt bij de Navy Pier, een van de 10 beste duikstekken ter wereld. Er is maar een duikschool die hier mag duiken heb ik begrepen.
Later in de middag ben ik naar het public zwembad gegaan en heb ik wat baantjes gezwommen. Het was volgens mij een 50 meter bad, want de banen waren ontzettend lang. Het water was ook nog ontzettend koud, brrrrrrr.

Vanochtend kon ik heerlijk uitslapen, want voor duik zouden ze me pas rond 13.00 uur 's middags op komen halen.
Eerst kregen we een briefing in een soort loods net buiten het dorp en konden we de pakken passen. Daarna gingen we met de bus en aanhanger met alle spullen richting de pier. Eerst moesten we de sleutel ophalen iets van de Amerikaanse regering. Helaas mochten we niet vanaf de pier in het water springen want er komt een of ander groot vrachtschip aan. Maar wanneer het komt weet geen man, de een zegt vanacht, de ander dinsdag. Dus tot zolang moeten we er vanaf het strand in. Voor Nederlandse begrippen, echt maar een klein stukje lopen.
Vanaf ongeveer 5 meter diepte begon het fantastische aquarium met grote scholen grote vissen. En bij de pier op zo'n 10 meter diepte kwamen we (ik had een Duitse buddy) de eerste white tip haai tegen!! Even later, aan de andere kant van de pier stellage de volgende. We zijn een rondje om de pier gezwommen en nadag we bijna rond waren lag de volgende haai als weer rustig te wachten. Maar ik kwam ogen te kort, op een gegeven moment gaf mijn buddy een tik en kwam er een manta voorbij gezwommen!!
Na 50 minuten (het waren er stiekem 52 geworden) van dit prachtige aquarium genoten te hebben was de duik helaas voorbij.

's Avonds heb ik met Madelon een frietje gehaald bij de plaatselijk friet kar in de straat achter het hostel. Daarna is zij met de Greyhound bus naar Coral Bay gereisd, ik zal haar morgen weer in het hostel zien, want ik ga morgen weer die kant op!

Groetjes,
Tamara