Regen in Cantho - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Regen in Cantho - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Regen in Cantho

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

11 November 2011 | Vietnam, Hanoi

Hallo,

Vanochtend zijn we vroeg ( 7.00 met de bus weg, 8.00 uur zaten we op de fiets) vertrokken voor een langere fietstocht. Deze keer was het een simpele weg, alsmaar rechtdoor. Helaas geen binnendoor weggetjes. Maar er was genoeg te zien langs de weg.We hoefden niet als groep bij elkaar te blijven dus het was een langer gerekt lint. Als groep fietsen is nog helemaal geen probleem geweest.
Onderweg heb ik de nodige foto's gemaakt, helaas kan ik vanaf deze coputer geen foto's plaatsen.
Doordat we vroeg vertrokken waren kwamen we rond 12.00 uur aan in ons hotel in Cantho.
's Middags hebben we geluncht en toen brak er een flinke regenbui los.
En dat was een flinke, het bleef maar hard regenen en de straten staan inmiddels blank. Langs de stoeprand sta je tot je knieen in het water. Ik was door deze bui goed nat geworden, mijn kleine rugzak hangt te drogen op de kamer.

Morgen gaan we weer verder en gaan we slapen in een homestay. Dit hebben we al een keer meer gehad. Dat was een onderkomen met maar 12 kamers/huisjes van bamboe. Het is allemaal wat primitiever en weg van de dorpen.
De hotels die we gehad hebben zijn zeer goed. Bij het ontbijt krijgen we vaak stokbrood. Dat wordt hier veel gegeten, nog vanuit de Franse invloeden.

De busschauffeur en de fietsenmaker zijn ondertussen druk in de weer met onze fietsen. Deze staan gewoon voor het hotel, maar wel met de wielen half in het water.
Afspreken is soms ook lastig, de fietsmaker stond met de fietsen te wachten voorbij de brug rechts. Maar onze busschauffeur kreeg het niet gevonden. Maar na wat bellen bleken ze het ieder over een andere brug te hebben.
Gisteren stonden alle fietsen een richting uit geparkeerd, dan denk je dan vertrekken we zometeen ook in die richting, nee dus, de andere kant op.

Tot zover de fiets avonturen uit Vietnam!

Groetjes,
Tamara

• 11 November 2011 - 17:02

Peter En Anne-Marie:

Fijn te horen dat het tot nu toe allemaal goed gaat. We hopen dat het met de regen de komende dagen mee valt. Heb je nog geen zadelpijn? We zijn erg benieuwd naar de gemaakte foto,s