Fietsen in Vietnam - Reisverslag uit Sóc Trăng, Vietnam van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Fietsen in Vietnam - Reisverslag uit Sóc Trăng, Vietnam van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Fietsen in Vietnam

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

10 November 2011 | Vietnam, Sóc Trăng

Hallo,

De eerste 3 fietsdagen zit er al op. Dit is kort samengevat een geweldige belevenis!!!
De moutainbikes stonden klaar. We waren al aan de late kant ivm een klap band, maar toch moesten er nog heel veel banden opgepomt worden. Je merkt dus dat alles hier op het gemak gaat.

De Vietnamese reisleider fietst voor, de Vietnamese fietsenmaker rijdt met 2 fietspompen altijd achter aan. De Nederlandse reisleidster rijdt gewoon tussen de groep. Zo zijn we een behoorlijk grote groep van 22 personen.
Als er gestopt moet worden (fotostop) dan roep je dat gewoon en heel de groep komt tot stilstand.
We fietsen met name over kleine smalle wegen door de binnen landen en de rijstvelden. We komen ontzettend veel fietsers en brommers (veel te zwaar beladen) tegen. Heel vaak gaan we het water over via een bruggetje, maar ook een aantal keren per dag nemen we een veerpontje. Verder is het vlak en bijna altijd verhard, een enkele keer moeten we door de modder.
De bevolking is heel vriendelijk en roept heel vaak hello en ze lachen ook bijna altijd!

Het weer valt tot nu toe nog reuze mee. Gisteren en eergisteren hebben we het droog gehouden, vanmiddag heeft het geregend. Maar toen waren de fietsen al in de vrachtwagen opgeborgen, we hebben een boeddha tempel bezocht. Op het heetste moment van de dag proberen we ook niet te fietsen. We bezoeken dan een dorpje over rijden een stuk met de bus vanwaar we dan weer verder fietsen.

Morgen staat er een langere tocht op de planning, de reisleider wist een mooie route had hij verteld.

Groetjes,
Tamara

• 10 November 2011 - 11:21

Frits:

Leuk om jullie fietstocht te kunnen volgen. Ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn en de hotels onderweg.
    Nogmaals veel plezier en geniet ervan!

• 10 November 2011 - 11:48

Yvonne:

Hee Tamara, heel veel plezier met de fietstochten daar in het verre Vietnam! Groetjes

• 10 November 2011 - 16:33

Pieter:

Hey Tamara,

Klinkt goed! Is het tempo ook voor iedereen goed bij te houden?

Nog veel plezier!