Cu Chi tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Cu Chi tunnels - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Cu Chi tunnels

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

07 November 2011 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal,

Vanochtend waren we vroeg opgestaan. De badkamer stond vanwege een lekkage blank. Dus voordat we weg gingen hadden we de loodgieter al op bezoek. In de bus kregen we te horen dat we een andere kamer kregen (de afvoer pijp van de wastafel was gebroken) en dat zij onze spullen over gingen verhuizen (ze hadden het vermoeden dat er een bom op onze kamer was ontploft).

Ongeveer anderhalf uur rijden buiten de stad lagen de tunnels van Cu Chi. De Vietnamezen hebben deze zeer smalle tunnels zelf gegraven. De Vietnamezen zijn maar klein en zijn bewust zo klein gemaakt zodat de grote Amerikanen er niet in konden. Zelf zijn we ook even onder de grond geweest. Vanaf vanacht had het geregend. Bij de tunnels stonden we veel onder de bomen. Op de terug weg was het droog geworden.

's Middags zijn we Saigon (de oude naam voor Ho Chi Minh City) in gegaan. We zijn over de markt gelopen en zijn de hoge financial tower (187 meter) in gegaan. We hadden een mooi uitzicht over deze drukke stad.
Met de fietstaxi tijdens de avondspits zijn we terug gegaan naar het hotel. Dit was een hele belevenis!

Morgen gaan we de stad verlaten en begint de fietstocht in de Mekong delta. Morgen slapen we op een eiland bij Ben Tre.

Inmiddels staan we in de Quote 500. Je bent na 1 keer pinnen direct miljonair. Naast brief geld zijn er ook munten maar die heeft nog niemand van de groep een keer als wisselgeld terug gehad. Ze doen hier net zoals bij ons aan afronden.

Groetjes,
Jeanine en Tamara

• 07 November 2011 - 18:26

Toon En Francien.:

Hoi Tamara, zoals de foto al laat zien gaat het je goed daar.
    Zo kun je natuurlijk ook een fietsvakantie hebben.
    Veel plezier daar.
    Groetjes van ons allemaal

• 09 November 2011 - 15:06

Francien:

Hoi Tamara, je moet de groeten hebben van jullie pap.
    Die was hier.
    En even vlug gekeken of je nog iets te vertellen had.
    Maar dat komt wel
    Gr Francien.