Snorkelen en duiken - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Snorkelen en duiken - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Snorkelen en duiken

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

11 November 2015 | Thailand, Ao Nang

Nu we aan zee zitten gaan we met de hele groep snorkelen bij de Phi Phi eilanden. De reisleiding had een speedboot voor ons geregeld. Na een uur stuiteren kwamen we bij het mooie en verlaten strand van Bamboo island. Hier hebben we heel leuk kunnen snorkelen, er was heel veel vis te zien. Terug op het strand hadden ook de andere toeristen dit strand gevonden, ineens lagen er heel veel andere boten.
Deze dag hebben we bij verschillende stranden en baaien de boot stil gelegd om te zwemmen of te snorkelen.
In de avond hadden we al het afscheidsetentje met de groep. Er zijn verschillende personen die hier hebben verlengd, morgen vliegt de rest van de groep al terug naar Bangkok.
We hebben deze reis een ontzettend leuke en hechte groep gehad en hebben alle dagen alles samen gedaan. Ik ga deze toffe groep echt missen.
Op donderdag ben ik bij de Phi Phi eilanden wezen duiken. We hadden een mega grote duikboot voor 6 duikers. Je kunt merken dat het nog geen hoogseizoen is. Met een klein groepje ervaren duikers heb ik 3 hele mooie duiken gemaakt. Bij de 2e duik hebben we een schildpad gezien!
Op de terug weg lag ik op de boot te slapen toen het begon te regenen. Terug in Ao Nang was te zien dat het daar ook flink geregend had.
Vrijdag hebben we niet veel gedaan, een beetje geluierd.
Op zaterdag zijn we met een longtail boot naar de lokale eilanden voor Ao Nang gevaren. Hier hebben we prachtige stranden gezien en ook gezwommen en gesnorkeld. Net voordat we terug waren viel de regen met bakken uit de hemel, maar de dag zelf hebben we prima weer gehad. Na een half uurtje regen aan het einde van de middag is het meestal wel weer gedaan met de regen.
Een massage kan in Thailand niet ontbreken, alles is weer los gekneed.
De dagen aan zee zitten er nu op. Morgen vliegen we naar Bangkok om daar nog de stad te bekijken. Bij aankomst in Thailand hebben we Bangkok al heel snel verlaten.

Groetjes, Tamara

• 11 November 2015 - 08:50

Ineke:

volgens mij wil je helemaal niet terug naar Nederland! enne, we zijn echt niet jaloers hoor!
    Nog veel plezier de laatste dagen en we kijken uit naar de verhalen!

• 11 November 2015 - 09:25

Frits En Ineke:

Hoi Tamara, wat leuk om ook met
    dit verslag van je zoveelste wereldreis te volgen.
    Fijn dat ook dit weer een overgetelijke ervaring is geweest.
    Succes met werk en op naar een volgend avontuur!

• 11 November 2015 - 09:40

Ome Cees En Tante Annet:

Hoi Tamara,
    Wat een mooi verhaal en een prachtige foto's. Kan me wel voorstellen dat het een super vakantie is, nog veel plezier in Bangkok.
    Groetjes van ons.