Eiland hoppen - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Eiland hoppen - Reisverslag uit Ao Nang, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

06 November 2015 | Thailand, Ao Nang

De regen valt reuze mee, na de paar eerder beschreven buien hebben we gelukkig geen regen meer gehad de afgelopen dagen.

Na een pittige middag fietstocht (waar de 40 km toch ruim 50 km bleek te zijn) kwamen we aan in Khao Sok national park. Het was te laat om nog de jungle in te gaan, dus dit stond de volgende ochtend op het programma.
Met een gids hebben we een wandeling gemaakt door het park.
Aan het begin van de middag kwamen we aan in een klein dorpje waar we bij een lokale familie verblijven. Het dorpje telt ongeveer 200 inwoners en is in 2004 zwaar getroffen door de tsunami. De groep is verdeeld over 3 families. Bij onze familie hadden ze de matrassen (en klamboes) in de woonkamer gelged.
Voor het middag programma hadden ze creatieve verwachtingen van ons, we mochten een batik tekening maken, ook hebben we zeep gemaakt. Een hele creatieve middag dus.
's Avonds zijn we naar het strand gegaan. Het is een leeg strand waar niets of niemand is. We hebben eerst genoten van een prachtige zonsondergang, daarna hebben we met de families op het strand gegeten.
De volgende dag zijn we naar Phuket gereden, van waar we met de boot naar Kho Yao Noi (een klein eilandje) zijn gevaren. Ook in dit hotel zijn amper toeristen te bekennen, ondanks dat het hoog seizoen nu begonnen zou moeten zijn.
Na de lunch hebben we nieuwe fietsen opgehaald en hebben we met een lokale gids een rondje over het eiland gefietst. Hij liet ons mooie en pittige stukjes zien. We zijn ook mooi door de rijstvelden gereden.
Gisteren zijn we met de fietsen op de boot naar Kho Yao Yai gevaren. Hier hebben we een flinke ronde gemaakt. Na een paar heuveltjes bleek de gids ons tempo niet bij te kunnen houden. Met al die fanatieke fietsers in de groep heeft het tempo de afgelopen dagen ook erg hoog gelegen. We hebben het rustiger aan gedaan en onderweg genoten van de mooie uitzichten op zee.
Bij een strandje hebben we geluncht. Er was tijd genoeg om te zwemmen, want de inkopen voor onze lunch moesten nog gedaan worden.
In de middag ging de route over een zandpad met flinke heuvels. Na dit zware stuk kwamen we bij een verlaten  strandje met een prachtig uitzicht uit.
Met de boot zijn we weer terug gevaren naar Kho Yao Noi. Nu zit het fietsgedeelte er van deze vakantie op. De routes die we gereden hebben werden met de dag mooier. Het fietsen op de eilandjes de afgelopen 2 dagen vond ik de leukste fietstochten.
Vanochtend zijn we naar Krabi gevaren en met het busje naar Ao Nang gereden. We slapen naar ons idee in het efteling hotel.
Morgen staat er een snorkel trip met de hele groep op de planning.

Groetjes,

Tamara

• 06 November 2015 - 10:44

Mia:

Hoi Tamara,

Je volgend d.m.v je reisverslagen blijf boeiend! Geniet er maar van, meer dan verdiend