Easyrider - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Easyrider - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Easyrider

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Augustus 2011 | Australië, Coral Bay

Maandag vertrok om half 9 de bus van Easyrider richting Perth. De groep bestaat maar uit 10 personen. 4 mensen uit Taiwan, 2 meisjes uit Duitsland, een Italiaan, een Engelsman, een Frans meisje en ikzelf.
Als eerste hebben we boodschappen gedaan voor de lunch. Vervolgens enkele honderden kilometers afgelegd. De weg is constant hetzelfde, af en toe een tegenligger dus erg slaap verwekkend, ben ook blij dat ik niet hoef te rijden.
Onderweg gingen we 80 mile beach bezoeken. Eerst zijn we de afslag voorbij gereden. Je ziet een bord, ongeveer 1 km voor de afslag en dan bij de afslag, dus niet echt vaak. We zijn omgedraaid en zijn op het strand op zoek gegaan naar mooie schelpjes. Aan het einde van de middag kwamen we aan bij onze overnachtingsplaats, Pardoo Station (staat niet in mijn lonely planet). Het is een grote boerderij rij in de middle of nowhere waar je met je caravan/kamper kunt kamperen of net zoals wij een kamer kunt boeken. Een kamer was het niet echt, het was een klein hok waar een stapelbed en een 1 persoonsbed in gezet was, voor onze bagage was eigenlijk al geen ruimte meer.

De volgende ochtend zijn we verder gereden richting Karijin National Park. Onderweg voor Port Hedland (eingelijk weer telefoon bereik) kwamen we zonder diesel te zitten, in de aanhanger stonden nog wat jerry kannen, dus we konden toch gewoon verder. In Port Hedland hebben we boodschappen gedaan en aan het begin van de middag kwamen we aan in het Karijini National Park. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt en als afsluiting een frisse duik in een meertje genomen. Ik vond het water best koud, brrrrrrr.
We sliepen die avond in grote tenten. Hierin stonden echte bedden. Ik moest met 3 meiden 8 bedden delen, dus dat kwam wel goed. Die avond koelde het onzettend af. Op de bedden lagen ook dekbedden, deze hadden we 's nachts echt nodig.

De volgende ochtend bleef het fris, dus de airco in de bus was niet nodig. We hebben het park verlaten zijn zijn op weg gegaan naar Coral Bay.
Na enkele honderden kilometers kwamen we hier aan. Het waaide er behoorlijk en mijn vest kon ik goed aan hebben. Voor donderdag heb ik 2 duiken geboekt. Deze nacht sliep ik in een slaapzaal met 10 bedden, behoorlijk veel, maar de kleinere waren al vol.

De bus rijdt vrijdag weer verder, maar ik ga vrijdag met een andere bus naar boven, naar Exmouth. Ik neem weer een andere bus om richting Perth te gaan.