Fietsen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Fietsen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Fietsen in Thailand

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

27 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

De aankomst in Thailand was erg relaxed. We waren snel door de douane, de bagage was er ook meteen en de groep van 12 personen was al snel bij elkaar.
Om meteen in het goede ritme te komen zijn Jeanine, ik en Mischa de eerste tempel gaan bezichtigen. Deze lag ongeveer om de hoek van het hotel.
Het is op het moment vanwege een of andere feestdag heel rustig in Bangkok, veel winkels zijn dicht en het is heel rustig op straat. De eerste indruk is dat Thailand er heel westers uit ziet met veel tempels. De bevolking is heel aardig en begroet je altijd met een lach. Aan het begin van de avond hebben we een rondje door Bangkok gefietst.
Op maandag hebben we meteen Bangkok verlaten. Na het bezoeken van een tempel en een heerlijke garnalen soep konden we beginnen aan onze eerste echte fiets etappe. Alleen de bus met de fietsen stond op het politie bureau omdat deze een klein ongelukje had gehad en aangifte moest doen. We hebben de fietsen opgehaald en zijn vanaf het politiebureau vertrokken. De route was niet echt mooi, een lange saaie weg met open vlaktes als uitzicht.
Aangekomen in het hotel nog even een frisse duik genomen in het zwembad en 's avonds met de groep een Thaise maaltijd genuttigd..
Vandaag, dinsdag, was de fietstocht veel mooier. We reden over kleinere wegen, door dorpjes en het landschap was ook mooi, met bergen, velden vol met ananas of bananen bomen. Ook hebben we een stukje langs zee gereden.
Bij iedere splitsing staat een van de bus chauffeurs ons de goede kant op te wijzen. Ook rijdt er een gids voor aan de groep en een achter aan de groep als laatste. Een hele crew hebben we bij ons.
In de ochtend hadden we onze eerste regen bui te pakken. In no time waren we klets nat. We hebben nog geschuild en toen de zon weer scheen zijn we verder gefietst.
We zijn nu in het hotel vlakbij het Sam Roi Yot nationaal park. Volgens mij zijn wij met onze groep zo ongeveer de enigste gasten in het hotel. Aan zee zijn maar weinig restaurantjes open. Maar we hebben er een gevonden waar ze heerlijk voor ons gekookt hebben.
Het is een vrij onbekend stuk Thailand waar nog niet veel toeristen komen.
Morgen maken we hier een ronde op de fiets en slapen we nog een nacht in hetzelfde hotel.

Groetjes,
Tamara

• 27 Oktober 2015 - 17:27

Pieter:

Lekker genieten!! En veel plezier! (en vergeet de volgende keer geen regenkleren mee te nemen ;) )