Oaxaca - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Oaxaca - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Oaxaca

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

15 Oktober 2013 | Mexico, Oaxaca de Juárez

Inmiddels hebben we Mexico City verlaten. We waren de stad nog niet uit of je zag de groene natuur om je heen. Bij de eerste stop hadden we uitzicht op de popocatepetel vulkaan. Deze vulkaan is actief, je zag een klein rook pluimpje. Ook zijn we nog bij grote cactussen en bloemenstruiken gestopt. Aan het einde van de middag kwamen we aan in Oaxaca. Met een aantal groepsgenoten zijn we boven op de berg naar het Auditorio geklommen. Je had hier een prachtig uitzicht op de stad en de bergen!
’s Avonds hebben we op het Zocalo (centrale plein) wat gegeten. En daar hoort natuurlijk een Corona biertje bij.

Vandaag zijn we naar Monte Alban (net buiten Oaxaca), een Zapotheekse ruinestad gegaan. We waren er vrij vroeg. De lucht was strak blauw en het was nog erg rustig. Van een gids een rondleiding gehad en van de vele mooie uitzichten genoten.
Met het grootste gedeelte van de groep zijn we terug naar Oaxaca gelopen. Eerst had je een pad door de heuvels, daarna een gedeelte door de sloppenwijken. Als je geen zin meer had kon je de bus nemen, maar we zijn helemaal tot het hotel gelopen. Vanaf de heuvel bij Monte Alban kon je het Auditorio goed zien liggen, dat was het richtpunt waar we naar toe moesten lopen, ons hotel lag daar vlak bij.
Na 2,5 uren wandelen stapten we ons hotel weer binnen. En ook de oudste deelnemer van de groep heeft deze hele tocht volbracht. Petje af voor Erik.
Aan het einde van de middag had de reisleidster een mezcal (sterke drank, lijkt op tequila) proeverij geregeld. We kregen 4 verschillende soorten mezcal met daarbij een lekker Mexicaans hapje. De 1e mezcal was met 42% alcohol en was niet zo lekker. Maar iedere volgende mezcal werd steeds lekkerder!
Bij een tapas restaurant hebben we nog een hapje gegeten.
Morgen hebben we een lange reisdag naar Chiapa de Corzo. In een volgend verhaal lezen jullie wat we dan allemaal weer gezien en beleefd hebben.

Groetjes,
Tamara

• 15 Oktober 2013 - 09:49

Elly Tiellemans:

Mooi verslag weer Tamara en fijn dat het mooi weer is.
    Ook de foto's zijn mooi. En kijk uit dat je niet dronken word. Van al die drank :-) Groetjes Elly

• 15 Oktober 2013 - 12:05

Peter Van Gils:

Weer leuk om zo op de hoogte te blijven via een mooi verslag. Fijne vakantie verder. Papa

• 17 Oktober 2013 - 15:17

Yvonne:

He Tamara,
    Leuke verhalen en mooie foto's! Heel veel plezier verder nog!!!

• 17 Oktober 2013 - 18:00

Marco Van Dongen:

Je hebt toch niet die overheerlijke worm die in de Mezcal zit?