Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Mexico City

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

13 Oktober 2013 | Mexico, Mexico-stad

Na een hele lange reis (ruim 2 uur vertraging in Amerika en ook nog een kapotte bus in Mexico) waren we midden in de nacht eindelijk in ons hotel. Iedereen was super moe, we waren inmiddels ruim 24 uur van huis, en zijn meteen naar bed gegaan.

Vrijdag ochtend na het ontbijt hebben we een welkomst woordje gehad van onze reisleidster en hebben we de groepsgenoten leren kennen. Een groep van 20 personen met alle leeftijden, van 24 tot 82 jaar.
Ons wordt dringend verzocht in de hotels de kluis te gebruiken voor al onze waardevolle spullen. Laat ook geen stekkers etc. los slingeren op je kamer.
We hebben een wandeling gemaakt door het stads centrum. Wat opvalt is dat veel gebouwen scheef staan, er is behoorlijk veel verzakt.
’s Middags hebben we met een klein groepje de eerste Mexicaanse taco’s gegeten, sommigen waren best pittig. We zijn ook nog de Torre Latino Americana toren in geweest zodat we een uitzicht over de hele stad hadden. Mexico City is ontzettend groot, er wonen maar liefst 25 miljoen mensen in de stad! Je ziet dat de bebouwing tot op de heuvels helemaal door loopt.
Na het wandelen hebben we op een terrasje ons eerste Mexicaanse biertje gedronken.
’s Avonds na het eten met de hele groep zijn we weer terug geweest naar de Torre Latino Americana om de stad in het donker te zien.
Ondanks alle waarschuwingen hebben we ons nog niet onveilig gevoeld in deze drukke stad.

Zaterdag zijn we met de bus naar de piramiden van Teotihuacan (piramiden van de zon en de maan) gegaan.
Onderweg zijn we naar de basiliek Guadelupe gegaan. Je zag meteen dat de oude basiliek al scheef stond. De nieuwe basiliek was heel modern. Er was een mis bezig, maar je kon gewoon naar binnen. Midden achterin hangt een schilderij van Maria met de Mexicaanse vlag er onder. We zijn er heel dichtbij geweest, we werden er met een loopbandje perfect voor langs gerold.
Bij beide piramiden van Teotihuacan zijn we naar boven gelopen. Je merkt echt dat je hier op hoogte (ruim 2.000 meter) zit, het was daarom een pittige klim omhoog. Mexico City is de hoogst gelegen plaats waar we komen deze reis. Bij de laatste stop hadden we nog een mooi uitzicht op beide piramiden.
De weg terug naar het centrum duurde best lang. Het verkeer stond helemaal vast. Ook wordt regelmatig nog doorgereden terwijl het stoplicht al op rood staat. Het komt hier niet zo nauw.
Vanavond gaan we in de stad een hapje eten en morgen vertrekken we richting Oaxaca.

Groetjes,
Tamara

• 13 Oktober 2013 - 03:35

Anne-Marie Van Gils:

Leuk om door het lezen van je verslag je vakantie een beetje mee te beleven. Je hebt al mooie foto's gemaakt en zo te zien hebben jullie goed weer.

Groetjes van mama en papa

• 13 Oktober 2013 - 11:32

Papa:

Leuke foto's.

• 13 Oktober 2013 - 12:25

Elly Tiellemans:

Dat was een hele reis dan.
    Maar nu ben je er en kun je gaan genieten. Ik zal je zeker blijven volgen. Nog een fijne vakantie verder . Groetjes Elly

• 13 Oktober 2013 - 12:45

Ineke En Frits:

Hallo Tamara, Wat leuk om je verslag te lezen! Wel erg vermoeiend dus, de heenreis, maar dat wordt wel wel weer goed gemaakt door alles wat jullie meemaken in deze wereldstad! Al vast een avontuurlijke, hopelijk veilige busrit naar Oaxaca. We verheugen ons op het vervolg van je reisverslag. Hartelijke groeten en liefs uit Amersfoort.

• 14 Oktober 2013 - 12:58

Karin Peeters:

Hoi Tamara, een mooi verslag. Leuk om te lezen. Ben benieuwd naar je volgende verslag en geniet van deze reis.