Rio Dulce, Flores en Corozal - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Rio Dulce, Flores en Corozal - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Rio Dulce, Flores en Corozal

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

30 Oktober 2013 | Guatemala, Flores

In Honduras hebben we bij het restaurantje van de Belgen ontbeten. De tafel stond helemaal vol met lekkere dingen! Na dit ontbijt zijn we weer vertrokken richting Guatemala.
Aan het begin van de middag kwamen we bij een haven aan waar de bootjes naar ons hotel in Rio Dulce al klaar lagen. We hadden een huisje aan het water. We hebben de middag in het zwembad doorgebracht.
De volgende ochtend zijn we de rivier verder afgevaren naar Livingstone. In dit dorpje hebben we een rondje gelopen en lekker geluncht. Op de terug weg heeft het nog wat geregend. Met de bus zijn we naar Flores gereden. Hier kwamen we pas laat aan. We hebben het dorpje, wat op een eilandje ligt niet gezien.
De volgende ochtend zijn we vroeg vertrokken naar de mayastad Tikal. Dit ligt midden in de jungle. Het was nog niet helemaal licht toen we het park binnenkwamen. Toen we onder de bomen liepen hadden we een klein regenbuitje. Boven op een tempel met uitzicht over de jungle hebben we ontbeten. Je zag op een enkele plek een hoge tempel boven de bomen uit komen.
Dit was de laatste plek waar we in Guatemala zijn geweest. ’s Middags zijn we naar de grens gereden. De laatste 2 uur van de route was de weg niet eens verhard. Net voor de rivier kwamen we bij het immigratiegebouw. Hier werden onze paspoorten gestempeld om Guatemala uit te gaan. Bij de bootjes kon je bij een mevrouw je laatste Guatemalteekse geld wisselen. Ze had het geld gewoon los in haar schort zitten.
Met de boot zijn we de rivier overgestoken naar ons verblijf in Corozal, Mexico.
Vanochtend zijn we wakker geworden met het geluid van de brulapen. Voor de film Jurassic Park hebben ze dit geluid van de brulapen opgenomen.
Met de boot zijn we naar de ruines van Yaxchilan gevaren. Je zag dat het water van de rivier ontzettend hoog staat. We waren nog niet uit de boot of we werden getrakteerd op een flinke regenbui.
Het laatste gedeelte van de reis is nu aangebroken. Morgen gaan we naar de ruines van Palenque. Hopelijk is het dan droog, want ook vanmiddag is er weer flink wat regen gevallen.

Groetjes,
Tamara

• 30 Oktober 2013 - 22:59

Elly Tiellemans:

Toe maar een huisje aan het water. Was het een sloot? Grapje..... Jammer dat jullie die regen hebben. Hopelijk is het laatste deel van de reis droog. Fijne reis verder. Groetjes Elly

• 31 Oktober 2013 - 15:32

Karin Peeters:

Hoi Tamara,

nog veel plezier en een veilige reis terug.

• 31 Oktober 2013 - 21:05

Peter Van Gils:

De Belgen weten wel hoe het moet. Snap je nou waarom ik graag in Belgie ga fietsen. Nu nog een paar dagen genieten. Ik hoorde dat het zwemmen met de dolfijnen erg gaaf was, dus ik ben benieuwd ook naardeze foto's. Papa en mama.