Chiapa de Corzo en San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Chiapa de Corzo en San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Chiapa de Corzo en San Cristobal

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

18 Oktober 2013 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

We hebben weer heel wat leuke dingen meegemaakt in Mexico. We hadden een lange reisdag. We zijn om 7 uur ’s ochtends vertrokken. Onderweg zijn we gestopt bij de dikste boom ter wereld, de boom van Tule. Het was rondom de boom een ontzettende rotzooi. Ze hadden de avond ervoor de verjaardag van de boom gevierd. Overal stonden nog stoelen, lege flesjes drinken en de tortilla’s hingen zelfs in de boom. Vlak daarna hebben we de opgravingen van de Zapotheekse stad Mitla gezien.
De route was helemaal door de bergen met veel bochten en de chauffeur heeft ons veilig naar Chiapa de Corzo gebracht. Het was hier behoorlijk warm, deze plaats ligt ook een stuk lager dan de andere plaatsen waar we eerst zaten.
’s Avonds zijn we nog even naar het plein gelopen. Je hoorde uit verschillende huizen het commentaar van een voetbal wedstrijd van Mexico. Op het plein zaten ze met een hele groep naar een super kleine tv met ook nog slecht beeld te kijken. Mexico had verloren, maar ze mogen binnenkort nog een beslissende wedstrijd spelen.
Op woensdag hadden we een boottochtje door de Sumidero kloof. We waren nog niet weg of we zagen al een krokodil liggen. We hebben een heel stuk gevaren en het was prachtig. Ook hebben we onderweg nog veel vogels gezien, ze bleven mooi langs onze boot mee vliegen. Op de terugweg zijn we nog een paar krokodillen (ook een baby krokodil), een leguaan en hoog in de boom een aap tegen gekomen.
Na het bezoeken van 2 lokale dorpjes kwamen we aan in San Cristobal.
Vandaag hadden we een vrije dag. Na het ontbijt zijn we eerst naar de bank gegaan om onze vertrek belasting om Mexico te verlaten te betalen. Het is handig als je dit al gedaan hebt, dat zou een hoop tijd moeten schelen bij de grens met Guatemala.
Daarna hebben we een mountainbike gehuurd en hebben wat in de omgeving gefietst. ’s Middags hebben we nog wat in het dorpje rond gelopen en zijn we naar een hoog gelegen kerk gelopen waar je een uitzicht had op het dorpje.
Dadelijk gaan we met een groepje in het centrum wat eten. Morgen staat er weer een lange reisdag voor de boeg, we gaan ook de grens met Guatemala passeren waar we de komende week in verschillende plaatsen zullen verblijven.

Groetjes,
Tamara

• 18 Oktober 2013 - 09:43

Elly Tiellemans:

Heb net weer je verslag gelezen en je foto's bekeken. Leuk om de reis van jou zo te volgen.
    Nog veel reisplezier verder. Groetjes Elly

• 18 Oktober 2013 - 21:08

Peter Van Gils:

Weer een leuk verhaal. Geniet ervan en ik wacht maar weer op een volgend verhaal. Papa

• 21 Oktober 2013 - 10:36

John:

Hoi Tamara,

Erg leuk om je verhaal te lezen. De dikste boom, het plaatsje Mitla, het plein van Oaxaca waar van alles verhandeled wordt zijn herkenbaar. Ook al is het 15 jaar geleden dat ik er ben geweest. San Christobal de las Cases is een geweldige stad. De wandeling naar de kerk roept herinneringen bij me op. Je mocht er immers geen foto's (binnen) maken. Oeps niet gelezen!
    Veel plezier in Guatamala en daarna weer in Palenque (Mexico) wat mij betreft de mooiste tempels.