Darwin en Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Darwin en Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Darwin en Kakadu National Park

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Augustus 2011 | Australië, Darwin

Zondag avond ben ik naar Mindill market aan het strand geweest. Eerst heb ik daar een fantastische zonsondergang gezien. Op de makrt werd ontzettend veel eten, m.n. uit Azië, verkocht.
Maandag heb ik eigenlijk niets bijzonders gedaan. Het was een warme nacht geweest en het is echt warm, vochtig weer in Darwin. Ik heb me een beetje rondom het hostel vermaakt. Ook heb ik een frisse duik in het zwembad genomen.

Dinsdag ochtend ging de wekker al vroeg, om 06.30 uur werd ik opgehaald voor de 3 daagse excursie naar Kakadu National park. De groep bestond uit 7 personen en een gids, dit paste precies in een jeep.
Als eerste hebben we een boottochtje over de yellow river gemaakt waar we 2 krokodillen hebben gezien. Na de lunch (zelfgemaakte sandwich gezond) zijn we naar Umbirr gegaan. Hier staan op de rotsen schilderingen van aboriginals.
De slaapplaats was midden in het nationaal park aan een rivier (op afstand i.v.m. gevaar voor krokodillen) zonder douche en toilet. Onderweg hadden we hout meegenomen om vuur te maken. Maar hoe??? De gids had geen vuur bij zich, zat niet bij al zijn spullen en niemand in de groep rookte. We hebben zelf geprobeerd vuur te maken, maar die opdracht is mislukt. De gids is terug gereden naar een andere camping en kwam even later terug met vuur.
We sliepen in een swag (grote zak met matras waar je je slaapzak in kunt doen) en dan in kleine tentjes. We hadden alleen de binnentent opgezet tegen alle beestjes en insecten.

De volgende ochtend hebben we 2 watervallen bezocht. Nou ja, deze stonden droog, het was nu het einde van het droge seizoen, binnenkort begint het regenseizoen. We hebben 2 flinke wandelingen gemaakt en zijn op plekken geweest waar over een half jaar het wat naar beneden stroomt.
Toen we terug kwamen bij de slaapplaats begon de lucht al te betrekken, we hebben het 2e gedeelte van de tent er ook maar over heen gedaan. En ja hoor, het vuur was net aan, klaar om de bbq te starten en het begon te regen. Niet zo maar een buitje, flinke stortbuien, onweer en bliksem. Er werd een doek gespannen waaronder we droog zaten.
Na enkele uurtjes regen was er nog steeds vuur, dit was niet zomaar uit te krijgen. Je ziet in het Kakadu National park heel veel bomen met een zwarte schors. Dit zijn allemaal plaatsen waar ooit bosbranden geweest zijn.
Mijn tent was zo goed als droog gebleven dus ik kon gewoon gaan slapen, van enkele anderen waren spullen nat, zij hebben in de jeep geslapen.

Nadat 's ochtends alle spullen weer droog waren hebben we ze ingepakt.
We zijn nog naar een waterval gegaan. De wandeling er naar toe was lang niet zo zwaar als de 2 tochten van gisteren. En hier stroomde nog wel water en hebben we een heerlijk frisse duik genomen!
's Avonds rond 19.00 uur was ik pas weer terug in het hostel in Darwin. Ik heb een heerlijke douche genomen en heb een pizza gegeten.

Morgen vlieg ik begin van de middag richting Broome, daar gaat mijn reis weer verder!

Groetjes,
Tamara