Wat een vliegreis - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Wat een vliegreis - Reisverslag uit Darwin, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Wat een vliegreis

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Augustus 2011 | Australië, Darwin

Na ruim 50 uur, 2 hotelkamers en 3 nachten van huis te zijn, kwam ik dan eindelijk aan in Australië, Darwin.
Om 19.00 uur vertrok mijn vlucht keurig op tijd naar Londen. Maar daar begon het lange wachten. Het vliegtuig (van Quantas) was kapot en kon dus niet vertrekken, er moest een nieuw toestel komen. Ik kreeg een hotel kamer in de buurt van het hotel, hier werden we met de bus naar toe gebracht. Het inchecken was zo gebeurd, maar het was toch al behoorlijk laat. Om 6.00 uur werd ik al weer gewekt (ik niet heel goed geslapen). Het nieuwe toestel was geland en we konden vertrekken, natuurlijk weer niet op tijd, Londen Heatrow is een drukke luchthaven. Na ruim 12 uren vliegen landden we om 05.00 uur lokale tijd in Singapore, het was dus al zaterdag ochtend. Daar kreeg ik weer een hotel kamer, want alleen 's avonds zijn er vluchten naar Darwin.
Dus door de douane, (stempel van Singepore in mijn paspoort!!!) en in de bus. Ik weet niet of dat je eigenlijk een visum nodig hebt voor Singapore. Ook hier ging het inchecken weer super snel, ze wisten dat wij er aan kwamen. Alleen je naam en zeggen dat je alleen reist is voldoende om een sleutel van een kamer te krijgen. Ik kreeg een kamer op de 10e (van de 30) verdieping.
Deze was echt niet verkeerd. Een hele nette badkamer met bad en douche, een twee persoons bed en een flatscreen!! Het eerste wat ik deed was op bed ploffen.
Voor het ontbijt, lunch en diner konden we gewoon van het buffet gebruik maken, dit was uiteraard perfect verozrgd.
Ik heb er voor gekozen om in het hotel te blijven. Ik was ontzettend moe en er stond me nog een nacht vlucht te wachten. Ik ben de tijd doogekomen met een dutje, tv kijken, eten en een bad te nemen. Op de tv en via een brief onder de deur kreeg ik een bericht dat ik om 19.45 uur opgehaald zou worden voor mijn vlucht naar Darwin. We waren uiteindelijk nog maar met een groep van ongeveer 20 personen over.
Op de luchthaven vertelde de man bij de incheckbalie dat ik (en de andere personen die al een boardingpas voor de vlucht van gisteren hadden) net mijn vlucht van een paar uur eerder gemist had?!?!?!?!?!? Maar ik ben weer omgeboekt en kon mee met de vlucht van 22.20 uur. Uiteindelijk vlogen we pas om 23.15 uur, maar alles was toch al vertraagd.
Na 4,5 uren gevlogen te hebben ben ik om 05.15 uur lokale tijd geland in Darwin. Ik was zo door de douane en jawel op de bagage band kwam mijn backpack ook al voorbij! Dat was wel een opluchting, want in al die dagen had ik mijn bagage niet gekregen.
Ik mocht met een Australisch echtpaar mee naar huis, zij zaten op dezelfde vlucht Londen-Singepore-Darwin. Zij woonden 10 minuten van de luchthaven en gaven mij een kamer. Ik heb hier een paar uurtjes geslapen en een douche genomen. Na het ontbijt hebben ze me bij het hostel in Darwin afgezet. Ik had hun ondertussen via de mail laten weten dat ik een vertraging had en zij hadden mijn reservering een dag opgeschoven.

Al met al een ontzettend lange reis, en ben blij dat ik er nu eindelijk ben. Alles was door Quantas perfect geregeld, maar de informatie die ze gaven was heel gebrekkig, je moest maar gewoon volgen en zien waar je terecht kwam.

Het hostel ligt midden in het centrum van Darwin. Ik heb vandaag een 3 daagse excursie naar het Kakadu National Park geboekt, ik vertrek dinsdag, dus kan maandag nog rustig aan doen en Darwin bezichtigen. Donderdag kom ik weer terug, dan slaap ik weer in hetzelfde hostel en dan vlieg ik vrijdag naar Broome. Een binnenlandse vlucht voor net 100 euro. Dit is veel sneller dan met de bus te reizen en ook nog goedkoper dan een bus kaart. Eerst wilde ik een meerdaagse trip naar Broome boeken, maar deze vertrekken op ongunstige dagen en/of zijn al volgeboekt. Vandaar de keus van de vlucht. Vanuit Broome wil ik nog wel een excursie naar een nationaal park maken en daarna ga ik met de bus richting Perth. Hier kan ik dan zo'n drie weken over doen. Onderweg ga ik ergens duiken!

Dan ga ik zometeen kijken of dat ik ergens wat kan eten en vanavond niet te laat naar bed. Ik lig op een 6 persoons dames kamer, iedereen komt uit Europa, en de meesten uit Duitsland. Het is hier ruim 30 graden, en ontzettend vochtig/plakkerig weer. Het is hier in Darwin 7,5 uren later dan in Nederland.

Groetjes,
Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 63073

Voorgaande reizen:

16 November 2018 - 01 December 2018

Costa Rica

30 September 2018 - 14 Oktober 2018

Sicilië

18 November 2017 - 09 December 2017

Thailand (part 2)

03 September 2016 - 06 November 2016

Zuid-Amerika

28 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Fietsvakantie Thailand

01 November 2014 - 21 November 2014

Cuba

13 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Oriënt Express

10 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mexico en Guatemala

25 Oktober 2012 - 12 November 2012

Sri Lanka

15 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Jordanië

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsreis Vietnam & Cambodja

07 September 2010 - 30 September 2010

West Amerika

17 September 2009 - 17 Oktober 2009

West Australië

14 Oktober 2007 - 24 November 2007

Australië

Landen bezocht: