Petra - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Petra - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Petra

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

19 Juni 2012 | Jordanië, Petra

Hallo,

Op het moment dat ik dit verslag typ is het al weer ontzettend warm, het wordt wel iets minder, maar daar merken we nog maar weinig van.

Zondag zijn we in de bus gestapt en zijn we richting Petra gereden. Het was een lange reisdag met onderweg prachtige uitzichtpunten. De namen weet ik nu niet meer. Via de 8 baan weg, en de chauffeur reed ook echt hard, gingen we naar little Petra. Dit is al een klein voorproefje op het grote Petra wat we morgen te zien krijgen.
We waren de enige toeristen op jet einde van de dag. Er zijn op het moment er wei of toeristen in het land, ze durven blijkbaar niet te komen.

's avonds hebben we op het dakterras van het hotel gegeten en er werd ook een tv neergezet zodat we het voetbal konden zien.

Gisteren ochtend gingen we naar Petra, een uitgehakte stad in de rotsen. Eerst liepen we 800 meter tot de kloof over vals plat volgens de gids, wij vonden het best wel naar beneden lopen. In de kloof werd er vanalles uitgelegd en voordat ik in de gaten had zagen we de treasury van Petra al. Door de zon zag deze er mooi roze uit.
Na een drankje kregen we een lunchpakket, het was een echt overlevingspakket. Met een groepje van 8 personen maakten we de beklimming naar de monestery, het klooster helemaal bovenop de top. Het was een zware klim, ook vanwege de hitte. Net voordat ik boven was stond ik midden op de trap stil en toen zei een vrouwtje van een winkeltje heel droog tegen me: you can make it.
Na een drankje en een broodje waren we klaar voor het allerlaatste stukje. Jet klooster was prachtig en bet was er zo rustig. Echt de moeite waard om die tocht gemaakt te hebben.
De terug was precies hetzelfde en die hebben we heel rustig aan gedaan. Iedereen had toch wel wat last van de hitte. Een paar keer gestopt en via de kloof zijn we weer terug gelopen naar de bus. Het ijsje aan het einde van deze tocht smaakte toen wel heerlijk! Bet os uiteindelijk een graad of 38 geweest.

Voor het eten zijn we met de groep naar het badhuis geweest. Ook had ik een massage gekregen. Na het eten ging ik vroeg naar ben.

Nu zitten we nog op het terras van het hotel op de bus te wachten en dan rijden we naar de woestijn waar we vannacht in een tentenkamp slapen.

Groetjes,
Tamara

• 19 Juni 2012 - 14:26

Peter Van Gils:

Geniet van de rust in het tentenkamp. Vond je het woestijnzand ook zo mooi. Ik had toen tegen de warmte een hoofddoek op.

• 19 Juni 2012 - 14:45

Peter Van Gils:

Geniet van de rust in het tentenkamp, Vond je de verschillende kleuren zand ook zo mooi in de woestijn. Ik had tegen de warmte een hoofddoek op.

• 21 Juni 2012 - 09:19

Jeanine:

Hoi Tamara,

Leuk om je belevenissen weer te volgen! Geniet van de laatste dag daar!

Groet, Jeanine.

• 03 Augustus 2012 - 10:51

Discover Jordan Tours:

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!