Amman - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Amman - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Amman

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

16 Juni 2012 | Jordanië, Amman

Hallo,

Gisteren ben ik uit het regenachtige Nederland vertrokken richting Jordanië. Op Schiphol kwam ik meteen mensen uit mijn groep tegen. Bij de gate hebben we gezellig zitten kletsen, er kwam steeds meer mensen van de groep van 19 er bij zitten. Ondertussen zagen we ons vliegtuig aankomen.

Na een vlucht van bijna 4,5 uur landden we in Amman. Het was er bijna 40 graden. Op dit moment is er in Jordanië een hitte golf.
We zijn direct naar een restaurant gereden om wat te eten. Er werden heerlijke dingen op tafel geserveerd en we kregen verse limoensap met mint.
Het hotel is prima en ik heb een kamer voor mij alleen.

Vanochtend zijn we vroeg naar de King Abdoellaj moskee van Amman geweest. Alle vrouwen moesten een zwarte jurk met mits aan, dat zag er dus erg charmant uit.

Daarna zijn we doorgereden naar Jerash. Hier zag je oude opgravingen uit de Griekse en Romeinse oudheid. Hier merkten we echt dat het zo'n 40 graden was. Veel water drinken en rustig aan doen is het beste.

Na een heerlijke lunch zijn we terug gereden naar de citadel van Amman. Je had een super mooi uitzicht op de stad. Ook zagen we de grootste vlag (40x60 meter) van Jordanië.

Na deze warmte hebben we in het zwembad van het hotel een frisse duik genomen. Vanavond eten we met de hele groep en misschien gaan we in de stad nog iets drinken.
Morgen vertrekken we richting Petra. Onderweg komen nog een hoop bezienswaardigheden tegen. Maandag gaan we pas echt naar Petra.
Waarschijnlijk zullen we de komende dagen iets minder last van de hitte hebben.

Groetjes,
Tamara

• 17 Juni 2012 - 05:09

Anne-Marie En Peter:

Leuk te lezen wat we vorig jaar zelf gezien hebben. Geniet er van, maar wel rustig aan met die temperaturen.

• 03 Augustus 2012 - 10:52

Discover Jordan Tours:

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!