Wadi Rum en Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Wadi Rum en Aqaba - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Wadi Rum en Aqaba

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 Juni 2012 | Jordanië, Akaba

Net buiten Petra zijn we bij een uitzichtpunt op Petra gestopt. Je kon precies zien waar de kloof begon en boven op de verg zag je een wit puntje, dat is het tentje voorbij het klooster, helemaal boven op de rots. We hadden de dat ervoor een behoorlijke afstand afgelegd.

Na aankomst in de woestijn kregen we een lunch en moesten we wachten op de jeepsafari.
Op de parkeerplaats stond al 1 jeep met de motorkap open. Bij de 1e stop in de woestijn wilde er 1 jeep al niet meer starten, na iedere stop is deze aangeduwd. De kwaliteit was niet zoals bij ons maar het was prachtig om de rotsen de de kleuren van de woestijn te zien.
Nadat we de zonsondergang gezien hadden kregen we het avondeten in het tentenkamp. Dit is onder de grond bereid.
's avonds was er een feestje, een meisje was geslaagd voor school.

De volgende ochtend werd je vanzelf door de brandende zon op je tent wakker. Na een kort bus ritje lag de boot al voor ons klaar in de haven. Bij een koraalrif konden we snorkelen. Na het snorkelen stond de lunch klaar en na een laatste duik in de Rode zee zijn we terug gevaren naar Aqaba. Het was er een graad of 39, ontzettend warm.
's avonds hebben we met de hele groep in een vis restaurant gegeten. Bij de mc Donalds wilden we een milkshake halen, maar die kenden ze niet, dan een ijsje.

We sliepen in het Hilton hotel, ik had een ruim 2 persoons bed met wel 5 kussens.
Na een heerlijke nacht stond er een fantastisch ontbijt buffet klaar met Hollandse kaas en pindakaas.

Vandaag zijn we met de bus terug naar Amman gereden. De hittegolf is inmiddels voorbij. Onderweg zijn we gestopt om in de dode zee te drijven. Een hele bijzondere ervaring, je kunt ook niet eens schoolslag zwemmen.

Vanavond eten we nog met de hele groep samen en dan zit deze vakantie er helaas op.
Ik heb een super week in Jordanië gehad. Veel gezien, veel gedaan en ook heerlijk aan het zwembad gelegen!

Groetjes,
Tamara

• 03 Augustus 2012 - 10:51

Discover Jordan Tours:

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Kamperen in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!