Helikopter vlucht over de Grand Canyon - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Helikopter vlucht over de Grand Canyon - Reisverslag uit Three Rivers, Verenigde Staten van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Helikopter vlucht over de Grand Canyon

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Three Rivers

Hallo,

Bij deze weer een kleine update van onze laatste belevenissen tijdens ons trip door het westen van de Verenigde Staten.
Bij de luchthaven van de Grand Canyon hadden we een helikopter vlucht boven de Grand Canyon geboekt. We waren er 's ochtends op tijd. Eerst kregen we een veiligheids filmpje en toen kregen we een soort heuptasje om met ons veiligheids vest. Op gewicht werden we in de helikopter ingedeeld. Er zat 1 meisje voor in en wij zaten met z'n vieren (wij en een jongen) zaten achter in. We stegen al snel op en na eventjes boven het bos gevlogen te hebben naderde de canyon. We zijn er helemaal over heen gevlogen en toen weer terug.
Na een vlucht van zo'n half uur werden we weer netjes op de grond neer gezet. Het was een ontzettend mooie belevenis, het zicht vanaf boven wasa echt heel mooi!
's Middags zijn we met de camper richting het park gereden en met de shuttle bus zijn we naar verschillende uitzicht punten gegaan. Ook zijn we soms van het ene naar het andere punt gelopen. Dan loop je soms echt dicht langs een diepe afgrond.
In Amerika hebben de snelwegen (of routes in een park) een nummer en een richting, bijvoorbeeld west(bound), of north. Je moet dan altijd goed opletten welke kan je op gaat, het ging bij ons ook al wel eens verkeerd.
Na de Grand Canyon hadden we 2 reis dagen. We zijn gisteren een stukje via de historische route 66 gereden. We hebben bij Needles overnacht. Hier stond bijna niemand op de camping. Aan het einde van de middag zijn we nog even wezen zwemmen, een heerlijke verfrissende duik.
Vandaag zijn we gereden tot Three Rivers, een plaatsje net voor Sequoia National Park. Morgen gaan we met de bus verder en het park bezichtigen. Ze zijn aan de weg aan het werken die naar het park gaat en daar mogen maar voertuigen over tot 22 voet lengte, en onze camper zou 25 voet zijn. Dus we hebben een bus rit geboekt.

Groetjes,
Tamara, Peter en Anne-Marie