San Francisco - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Tamara Gils - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Marina, Verenigde Staten van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Marina

Hallo allemaal,

Bij deze weer een update van onze laatste avonturen.
Het laatste park wat we bezochten was Yosemite National Park. We zitten nu ongeveer in het najaar en dan staan de watervallen droog. Dat was jammer, maar dat ligt gewoon aan de tijd van het jaar dat we er zijn. Er waren mooie rotsen te zien en mooie wandelingen te maken. Ondanks dat het maandag was, was het ontzettend druk in het park, ontzettend veel wandelaars en berg beklimmers.
Daarna zijn we met de camper naar San Francisco gereden. De tomtom leidde ons over de Bay Bridge. Vanaf daar zagen we de Golden Gate Bridge en Alcatraz al liggen. We hadden een camping net buiten het centrum in Pacifica gevonden. We staan bijna aan zee, er staat een rij campers tussen. Meteen hadden we een super mooie ondergaande zon.
Woensdag zijn we met de BART (locale openbaar vervoer) naar het centrum gegaan. Hier hebben we geluncht op PIER 39 en 's middags zijn we naar Alcatraz gegaan.
Er lagen niet heel veel zeeleeuwen bij Pier 39, dit komt omdat een grote groep in zomer weg trekt en later weer terug komt. Maar nog steeds een mooi gezicht.
De kaartjes voor Alcatraz had ik de middag van te voren via internet gereserveerd. Dat was een goede zet geweest want inmiddels waren alle kaartjes voor vandaag uitverkocht.
In de cellen blokken hadden we een audio tour meegekregen en hadden we een mooie rondleiding.
Donderdag zijn we weer met de BART naar het centrum gegaan. Met de bus zijn we naar de Golden Gate Bridge gegaan. We zijn er tot de 1e pijler de brug op gelopen. Het was echt super mooi weer, blauwe lucht en een lekkere temperatuur.
Vervolgens zijn we de cable car de zeer stijle straten omhoog gegaan en uitgestapt bij Lomberd street. Een klein heel stijl zig zag straatje met mooie bloemen. Er waagden zich veel auto's aan het avontuur naar beneden.
Via China town en de street car waren we weer bij Pier 39. Hier hebben we nog heerlijk gegeten en zijn daarna terug naar de camping gegaan.

Nu gaan we San Francisco verlaten en via de kust naar Los Angeles (onze eind bestemming) rijden, hier gaan we enkele dagen over doen. Het beloofd mooi weer te worden.

Groetjes,
Tamara, Peter en Anne-Marie