Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

22 November 2018 | Costa Rica, Tortuguero

Mijn reis door Costa rica kan beginnen! Ik ben naar Schiphol gegaan en heb daar Alain uit de groep ontmoet. We hebben een drankje gedronken en kennis gemaakt met elkaar. Het was een prima vlucht van bijna 11 uur. Nadat ik door de douane was en mijn bagage had heb ik de rest van de groep ontmoet. De groep bestaat uit 23 personen. In het hotel zijn we snel naar bed gegaan, het was 22 uur en door het tijdsverschil van 7 uur vroeger wilde ik graag naar bed.

Na het ontbijt zijn we direct vertrokken. Eerst met de hele groep geld pinnen. Je hebt hier 2 valuta nodig, de Amerikaamse dollar en de Costa Ricaanse colones. Beide valuta kun je hier dan ook pinnen.

Met de boot zijn we naar Tortuguero aan de Caribische kant van Costa Rica gevaren. Deze plaats is alleen per boot te bereiken. Onderweg al wat dieren gespot, o.a. apen. In de middag lekker een duikje genomen in het zwembad.

Op zondag ging de wekker al heel vroeg, om 5.45 uur zouden we vertrekken voor een excursie. Maar het weer zat niet mee, de regen viel met bakken uit de hemel. Uiteindelijk met regen poncho toch vertrokken. Maar goed ook, want het is gestopt met regenen. We hebben veel dieren gezien. Veel vogels, vlinders, kaaimannen, leguanen en apen. Inmiddels was ook de zon gaan schijnen. Ik heb weer een duik in het zwembad genomen en in de middag zijn we naar het centrum gevaren, dit ligt aan de overkant van het hotel. Toen de zon onder was hebben we over het strand gelopen om te kijken of we een nest schildpadjes uit zagen komen. Er lagen echt veel kuilen waar de schildpadden eieren hebben gelegd. Ook hebben we sporen in het zand gezien dat de jonge schildpadjes naar zee lopen. Maar helaas.... Totdat het donker was en de gids toch een nest gevonden had wat uit kwam. De kleine schildpadjes liepen over elkaar heen en vonden hun weg naar zee waar ze door de golven werden meegenomen. Heel bijzonder om te zien!

In de avond hebben we met de groep bij het hotel gegeten. Inmiddels was het ook gaan regenen.

De volgende bestemming is Puerto Viejo de Sarapiqui.

Groetjes,
Tamara

• 23 November 2018 - 05:53

Cees En Annet:

Hoi Tamara, leuk dat we weer mee mogen reizen, en al gelijk bij het begin mooie beestjes gespot, super foto’s.
    Heel veel plezier en niet te veel regen.
    Groetjes van ons.

• 23 November 2018 - 06:27

Elly Tiellemans:

Hoi Tamara, leuk om jou weer te volgen. Geniet van je reis. Groetjes Elly

• 23 November 2018 - 12:10

Anne-Marie Van Gils:

Hoi Tamara, wat heb je al veel verschillende dieren gezien. Niet de grootste maar wel de kleurrijkste. Geniet nog van de reis.
    Groetjes, papa en mama

• 23 November 2018 - 18:21

Frits&Ineke:

Wat weer prachtige foto’s Tamara! Geniet van je mooie reis!