Syracuse en Catania - Reisverslag uit Catania, Italië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Syracuse en Catania - Reisverslag uit Catania, Italië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Syracuse en Catania

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

19 Oktober 2018 | Italië, Catania

Op weg naar Syracuse zijn we langs Villa Romana del Casale gegaan. Het oude paleis staat bekend om de mozaïek vloeren, erg mooi om te zien.
Onderweg hebben we over veel smalle binnendoor weggetjes gereden. Ons autootje had het soms wat moeilijk als het wat steiler omhoog ging.

In Syracuse hadden we een heel mooi appartement gehuurd aan de rand van Ortiga, het oude centrum.
We hebben het Grieks theater bezocht. We waren die ochtend niet de enigen die dit kwamen bezichtigen, er waren ontzettend veel bussen.
Bij een klein winkeltje hadden we een broodje gekocht. Het vlees moest nog gesneden worden.
Vanuit Syracuse zijn we naar Noto gereden. Een klein plaatsje naar het zuiden van Sicilië. Je zag het al van een afstand liggen. Een klein gezellig plaatsje met diverse kerken.
In Syracuse hebben we op advies van de verhuurster van ons appartement gegeten bij een heerlijke pizzeria en een ijsje gegeten bij een gelateria. Ik denk dat we hier wel het lekkerste Italiaanse ijs hebben geproefd.

Voor de laatste bestemming zijn we naar Catania gereden. In de buurt van het vliegveld hadden we een kamer geboekt in een voormalige wijnboerderij. Het was er heel mooi ingericht en we hebben diverse Siciliaanse wijntjes geproefd. ’s Avonds kregen we een echte Siciliaanse maaltijd om de vakantie af te sluiten.

In de stromende regen zijn we zondag naar de luchthaven vertrokken. De auto hebben we zonder deuken en krassen kunnen inleveren. De Sicilianen rijden als gekken, het lijken wel of ze in een bots auto rond rijden en parkeren deze ook overal.
Na een goede vlucht waren we weer in ons vertrouwde Nederland.

• 20 Oktober 2018 - 09:17

Cees En Annet:

Hoi Tamara,
    We hebben weer mee kunnen genieten van jullie ik denk mooie reis, jij kunt er weer even tegen. Welkom terug, en groetjes van ons.