Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Koh Chang - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Koh Chang

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

08 December 2017 | Thailand, Bangkok

Na een banaan pannekoek ontbijt ben ik samen met een paar anderen naar het bus station van Pak Chong gebracht. Na een reis van zo'n 3 uren was ik op het grote busstation in Bangkok. Na ongeveer het hele station op en neer te zijn gelopen (ik werd iedere keer ergens anders heen gewezen) had ik eindelijk het loket gevonden waar ik een kaartje voor een mini busje naar Trat kon kopen. Helaas nog 2 uurtjes wachten, maar het is niet anders, ik had ook niets gereserveerd.
Al laat en in het donker kwam ik aan in het hotel in Trat. Er was in de buurt slechrs 1 restaurantje te vinden. De dame heeft een heerlijke noodle soep voor me gemaakt.

De volgende ochtend ben ik naar de taxi naar de ferry gegaan. Het is een wonder dat het ding nog vaart, ik dacht bij het er op stappen dat deze zou zinken, zo oud en versleten. Aan het einde van de ochtend was ik op de plaats van bestemming in Lonely Beach op Koh Chang. Een super klein plaatsje waar ze zelfs de bekende supermarkt van Thailand, de 7 eleven niet eens hebben. Ik heb de middag lekker op het strand door gebracht.

De 2e dag op Koh Chang ben ik gaan duiken. Met de boot hebben we een heel stuk gevaren naar het nationale park. Helaas viel het zicht bij de 1e duik ontzettend tegen. Het had afgelopen nacht ook best wel gewaaid. Met de lunch lag de boot voor een klein eilandje waar ik nog naar toe gezwommen ben. De 2e duik was een mooie duik in een blauw aquarium met veel vis.

De 2e dag duiken was de 1e duik op het Koh Chang wrak. Een super groot schip wat je direct ziet als je in het water ligt. Ook was er ontzettend veel vis te zien. Echt een hele mooie duik. De 2e en laatste duik was op een andere plek en daar hebben we ontzettend veel vis gezien, een goede laatste duik. Met wat Nederlanders ben ik 's avonds nog wat gaan eten en drinken.

Mijn laatste dag op Koh Chang ben ik nog naar een plek geweest waar je kon zwemmen met olifanten. Ze vonden het leuk om je nat te spetteren. In de middag ben ik naar het strand gegaan, helaas was de zon een beetje weg. Ook deze avond ben ik met de Nederlanders weer wat gaan eten en drinken.

Na een heerlijk ontbijt en een wandeling over het strand werd ik opgehaald om naar Bangkok te gaan. Ik heb een mini busje geboekt wat me tot vlak bij het hotel in Bangkok brengt. Ik ben nog een paar dagen in Bangkok, de laatste bestemming van mij  vakantie.


  • 08 December 2017 - 10:19

    Elly:

    Leuk om je verslag weer te lezen. Was weer interessant om je te volgen. Goede reis terug.

  • 08 December 2017 - 12:59

    Cees En Annet:

    Het was weer leuk om je een beetje te volgen op je reis, ook het laatste verslag is weer mooi om te lezen. Fijn dat de meeste duiken mooi waren. Nog hele fijne dagen in Bangkok, en daarna een goede vlucht naar het koude en op dit moment witte Nederland.

  • 08 December 2017 - 13:00

    Cees En Annet:

    Het was weer leuk om je een beetje te volgen op je reis, ook het laatste verslag is weer mooi om te lezen. Fijn dat de meeste duiken mooi waren. Nog hele fijne dagen in Bangkok, en daarna een goede vlucht naar het koude en op dit moment witte Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 62983

Voorgaande reizen:

16 November 2018 - 01 December 2018

Costa Rica

30 September 2018 - 14 Oktober 2018

Sicilië

18 November 2017 - 09 December 2017

Thailand (part 2)

03 September 2016 - 06 November 2016

Zuid-Amerika

28 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Fietsvakantie Thailand

01 November 2014 - 21 November 2014

Cuba

13 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Oriënt Express

10 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mexico en Guatemala

25 Oktober 2012 - 12 November 2012

Sri Lanka

15 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Jordanië

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsreis Vietnam & Cambodja

07 September 2010 - 30 September 2010

West Amerika

17 September 2009 - 17 Oktober 2009

West Australië

14 Oktober 2007 - 24 November 2007

Australië

Landen bezocht: