Jungle van Mae Taeng - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Jungle van Mae Taeng - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Jungle van Mae Taeng

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

23 November 2017 | Thailand, Chiang Mai

Na een prima ontbijt ben ik door de gids opgehaald. Na een rondje Chiang Mai was de groep compleet. In totaal 5 personen, waarbij alle anderen uit Frankrijk komen. Ik heb mijn naam dus 2 dagen lang met een Frans accent gehoord.
Bij een lokale markt zijn de inkopen gedaan voor het avond eten en water voor tijdens de wandeling.
Onderweg zijn we gestopt bij een waterval. Er kwam behoorlijk veel water naar beneden. Na een paar pittige laatste kilometers over een slecht begaanbaar pad werden we afgezet waar de wandeling begon. We liepen op paden waar ook scooters rijden, in de jungle waar je glibberend naar beneden moest of over een gammel bruggetje om het water over te steken. De temperatuur is behoorlijk hoog, gelukkig scheen de zon niet echt, dat maakte het wandelen wat aangenamer.
Na een tocht van zo'n 4 uren kwamen we in het dorp aan waar we zijn blijven slapen. Een simpel huisje, een matje op de grond en 's avonds heerlijk eten. De loempia's met banaan waren echt heerlijk!

Na het ontbijt mocht ook de olifant van het dorp een banaan ontbijt krijgen. We hebben hem verschillende trossen banaan kunnen geven die hij een voor een met zijn slurf aan pakte.

Het dorp hebben we op een bamboe vlot via de rivier verlaten. Na deze tocht kregen we een thaise lunch, pad thai. Daarna zijn we weer terug naar de bewoonde wereld van Chiang Mai gereden.

Aan het einde van de middag ben ik op weg naar een restaurantje nog langs een monument gelopen. Ik maak een foto en ineens hoor ik mijn naam, de 2 Franse vriendinnen stonden achter me. Wat een toeval.

Morgen ga ik Chiang Mai verlaten ga naar het noordelijk gelegen Pai.

Groetjes,
Tamara

• 23 November 2017 - 17:49

Peter Van Gils:

Tamara, ik lees je verslagen met plezier. Wat een ervaring. Zeer mooie foto's, zeker van die olifant. Op dat vlot over de rivier is ook een belevenis denk ik. En het is natuurlijk toeval dat je nog bekenden tegen komt, maar jij hoorde dan toch maar even je naam opeens roepen. De eerste week zit er bijna op en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. Lekker genieten en mooie foto's maken.

Groeten Papa.

• 23 November 2017 - 22:59

Elly:

Weer mooie foto's en een mooi verslag. Prachtige foto's met die olifant. Geniet verder van je reis en ik kijk weer uit naar de volgende foto's en verslagen. Groetjes Elly