Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 November 2017 | Thailand, Chiang Mai

Na een nachtvlucht ben ik veilig geland in Bangkok. Bij de douane was het ontzettend druk, we werden naar een stuk verder op door verwezen. Even een stukje lopen na zo'n lange vlucht. Toch had ik al snel een stempel in mijn paspoort (op een blz. die al vol stond, maar wel langs de stempel van Thailand van 2 jaar geleden) en mijn bagage lag al op de band.
De vlucht naar Chiang Mai was aan het begin van de avond. Het was slechts 55 minuten vliegen en dan kreeg je er ook nog een maaltijd bij! In het hotel hadden ze volgens mij op mij gewacht totdat ik er was. Ik werd snel naar mijn kamer gebracht, toen ik weer beneden kwam was het al donker.
Op de zondag weekend markt (midden op straat) heb ik een verse fruit shake gekocht en daarna ben ik in het warme en vochtige weer gaan slapen.

De eerste ochtend had ik het rustig aan gedaan, ik had niet al te best geslapen. Ik heb bij een soort bakker gebruncht en in de middag heb ik in het centrum een tempel bezocht.
In Thailand zie je overal massages aangegeven staan, een goed idee voor mijn eerste dag hier. In het straat van mijn hotel zitten een paar restaurantjes. Ik heb wat gegeten waar de vis op de bbq lag.

Vandaag ben ik met de rode songtaew taxi naar de Doi Suthep tempel boven op een berg gegaan. Het was een flinke klim, alleen het allerlaatste stuk moest je een trap op lopen. En zoals het hoort bij een tempel, schoenen uit als je naar binnen gaat. Altijd fijn als ze er nog staan als je weer buiten komt.
In de middag heb ik bij het zwembad van het hotel gelegen. De gids voor de tour van morgen zou aan het begin van de avond langs komen voor uitleg. Hij was er alleen al om 15 uur, geen probleem.
In Thailand kun je bij de kraampjes op straat eten. Ik was gisteren langs een gezellig plein gekomen met heel veel kraampjes en tafeltjes met plastic krukjes. Ik heb hier vanavond heerlijke pad thai gegeten en als toetje verse ananas.

Morgen ga ik voor een 2 daagse trekking de jungle in. Ik heb zin dit volgende avontuur!

Groetjes,
Tamara

• 21 November 2017 - 17:22

Pieter:

Heel veel plezier en geniet ervan!!

• 21 November 2017 - 18:14

Cees En Annet:

Zijn mooie foto's Tamara, een paar herkenbaar, maar niet allemaal. Heel veel plezier in de jungle, geniet ervan. Groetjes ome Cees en tante Annet.

• 21 November 2017 - 18:51

Elly:

Leuk om je verslag weer te lezen. En de foto's te bekijken. Veel plezier verder.

• 21 November 2017 - 21:38

Mia:

De kleuren spetteren van mijn beeldscherm! Prachtige foto's.