Puno - Cusco - Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Puno - Cusco - Machu Picchu - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Puno - Cusco - Machu Picchu

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

07 November 2016 | Peru, Cuzco

We werden met de bus bij het hotel opgehaald, dus we hoefden niet eerst naar het busstation in La Paz.
Via een andere route dan gepland zijn we naar de grens met Peru gereden. De grens formaliteiten waren snel geregeld en zo waren we weer in Peru. De route ging mooi langs het Titicacameer.
In Puno was van alles te doen op het plein. Groepen kinderen en volwassenen liepen een soort mars voor een jury. Vanuit Puno hebben we de graftombes van Sillustani bezocht.
De volgende dag zijn we met de boot het Titicacameer op gegaan en hebben we de drijvende eilanden bezocht. De bewoners hebben uitgelegd hoe zij hun woning bouwen. Na een lange boottocht hebben we op een eiland geluncht, verse vis uit het meer.
Na een lange bus rit kwamen we aan in Cusco, de laatste plaats van deze reis. Onze reisleider woont momenteel in Cusco. Hij heeft een rondleiding gegeven. Het is best een grote plaats waar veel te zien is. En ook hier was er geregeld iets te doen op het plein. Zo waren er allemaal militairen omdat het de dag was om Peru te eren.
Met een klein groepje ben ik een dag op excursie geweest waar we Pisaq en Ollantaytambo.
Op woensdag zijn we in alle vroegte met een groot gedeelte van de groep met de trein naar Aguas Calientes vertrokken. Dit is de plaats van waaruit je naar Machu Picchu, de inca stad gaat.
In de middag ben ik nog naar een waterval buiten het dorp gelopen. De route is gewoon langs de rails.
We waren niet de enige die Machu Picchu wilden bezoeken. Er stond om 5 uur in de ochtend al een mega lange rij voor de bus. Met de bus rij je de berg op en op de berg top zie je de inca stad al liggen.
Toen we eindelijk binnen waren had je een prachtig uitzicht op de stad. We hadden tickets gekocht om ook Machu Picchu Mountain te beklimmen. Samen met Hans ben ik aan de beklimming begonnen. We kwamen al snel hoger en hadden zo een nog mooier uitzicht op Machu Picchu. De top hebben we helaas niet gehaald omdat we op tijd terug moesten zijn omdat we nog een rondleiding kregen van een gids. Aan het einde van de middag hebben we de trein terug genomen naar Cusco.
Vrijdag hebben we nog gezellig in Cusco rond gelopen, wat souvenirs gekocht en met de groep gegeten en reisleider Wilfred bedankt voor de afgelopen weken.
Zaterdag zijn we begonnen aan de lange terugreis naar huis. Van Cusco vlogen we naar Lima en van Lima naar Mardrid en als laatste door naar Amsterdam. Na een hele lange reis en lang wachten tussen de vluchten was ik zondag avond laat weer op Schiphol. Sander heeft me opgehaald en rond middernacht was ik weer thuis en kon ik in mijn eigen bed slapen.

Deze reis van 9 weken was een geweldig avontuur. Ik heb ontzettend veel gezien en gedaan in Ecuador, Peru, Bolivia en Chili. Ik wil iedereen bedanken voor het volgen van mijn reisverhalen en plaatsen van de leuke reacties. Ik ga nu nagenieten van deze reis en van mijn foto’s een mooi fotoboek maken.

Groetjes,
Tamara

• 07 November 2016 - 17:59

Elly Tiellemans:

Weer een mooi (laatste) verslag. Leuk om je weer gevolgd te hebben. Alle verslagen waren leuk om te lezen en de foto's waren ook geweldig. Welkom terug. Groetjes Elly