Chiclayo - Huanchaco - Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Chiclayo - Huanchaco - Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Chiclayo - Huanchaco - Lima

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

06 Oktober 2016 | Peru, Lima

De eerste dagen in Peru waren totaal anders dan Ecuador. Daar trokken we regelmatig de natuur in, in Peru hebben de dorpjes en oude historische opgravingen bekeken.
Van Piuara zijn we met de bus naar Chiclayo gegaan. Het vertrek van de bussen gaat in Peru iets anders. Dit gebeurt achter een gesloten poort en onderweg stopt de bus nergens.
In Chiclayo hebben we de (heksen) markt bezocht en en het mooiste museum van noord Peru. Hier lagen heel veel schatten die ze bij Sipan hebben gevonden.
De reis naar Huanchaco was maar een paar uurtjes, maar moeilijk te doen met het openbaar vervoer. Een privé bus was de oplossing. Alleen het busje was een beetje klein voor 17 passagiers en 17 grote tassen. Een groot aantal tassen ging op het dak en de rest in het busje. Op de bankjes zaten we met de schouders tegen elkaar aan en zo vertrokken we richting de zee.
De zee bij Huanchaco is niet om in te zwemmen door de hoge golven en de stroming. Heel dichtbij lag de piramide van de maan en de opgraving van Chan Chan welke we bezocht hebben. De zonsondergang was ondanks de wolken erg mooi.
De volgende reis dag was naar Lima, een afstand van ongeveer 600 km. Deze reis hebben we gemaakt in de meest luxe bus die ik ooit gezien heb. Het leek een beetje alsof we met het vliegtuig een vlucht gingen maken maar dan met de stoelen van de business class en onderweg een maaltijd.
Lima is een grote stad aan zee met veel verkeer en getoeter. We hebben een wandeling gemaakt door het historische stads centrum en hebben bij het paleis de wisseling van de wacht gezien.

Voor mij is de reis nu halverwege. Ik heb het super naar mijn zin en kijk heel erg uit naar alles wat nog komen gaat, dat is ook nog heel veel. Het tempo van de reis gaat wat omhoog, morgen, of eigenlijk vannacht vertrekken we al om 3 uur naar Ica.

Groetjes, Tamara

• 06 Oktober 2016 - 12:28

Elly Tiellemans:

Hallo Tamara,

Wat een verschil van vervoer. Maar wel leuk om mee te maken. Mooie kleurrijke foto's. Fijn reis verder en geniet ervan!

• 06 Oktober 2016 - 21:04

Egbert:

Ha Tamara. Weer even geleden dat ik gekeken heb op je reissite. Supermooie reis. Veel afwisseling in cultuur en natuur. Zie dat je veel plezier hebt. Nog veel plezier en geniet ervan.
    Egbert