Amazonewoud en Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Amazonewoud en Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Amazonewoud en Banos

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

21 September 2016 | Ecuador, Baños

Na Quito zijn we naar het amazonewoud gereden. We hadden voor de laatste keer een privé bus. Het is een kleine bus en het paste maar net met al onze bagage. Onderweg hadden we diverse stops om de cotapxi vulkaan en een beer te fotograferen.
In het amazonewoud hadden we een hele mooie eco accomodatie. In de huisjes was geen electiriciteit. Voor  's nachts kregen we 2 olielampen. Het huisje van mij en Carien stond aan de rivier en we hebben hier heerlijk geslapen.
Overdag zijn we met de boot weg geweest en hebben wandelingen door de jungle gemaakt. De temperatuur is hier flink hoger, dus na afloop was een frisse duik in het zwembad heerlijk. We hebben onderweg o.a. heel veel mooie vlinders zien vliegen.

Na de amazone zijn we naar Banos vertrokken. We werden bij het hotel door de lokale bus opgehaald en naar het busstation gebracht. Dit had de reisleider geregeld en was makkelijker dan met 17 personen met taxi's naar het busstation te gaan. In Zuid-Amerika is dit dus mogelijk.
Bij aankomst in Banos was het prachtig weer en er was veel gezelligheid in het kleine centrum. Afgelopen maandag heeft het bijna de hele dag geregend. Een prima dag om wat te luieren.
Dinsdag was het wel droog en heb ik met het grootste gedeelte van de groep een mountainbike tocht gemaakt.
We zijn met een busje de berg op gereden en vanaf 3000 meter hoogte zijn we begonnen aan de afdaling. We stonden boven op de berg in de kou en de wolken. Iets lager werd het steeds mooier weer.
Bij een boerderij waar we een rondleiding kregen hebben we een heerlijke lunch gehad.
Deze dag hadden we ook een uitzicht (tussen de wolken door) op de Tungurahua vulkaan. Deze vulkaan ligt dicht bij Banos en is momenteel actief. In 2006 is deze voor het laatst uitgebarsten waarbij het hele dorp is geëvacueerd.
Richting Banos ging de weg niet alleen omlaag maar moesten we af en toe ook flink klimmen. Ik ben dan ook af en toe gestopt om te genieten van het uitzicht.
Na deze actieve tocht heerlijk in het dorp gegeten (rijst met garnalen).
Vandaag reizen we naar Riobamba. Als het mee zit komt de bus weer bij het hotel voorgereden.

Groetjes, Tamara

• 21 September 2016 - 19:02

Cees En Annet Van Gils:

Hoi Tamara,
    Weer een super mooi verhaal en prachtige foto's, lijkt ons daar ontzettend mooi. Geniet ervan en groetjes uit ook een zonnig Uden.

• 21 September 2016 - 19:05

Anne-Marie En Peter Van Gils:

Hoi Tamara,
    Leuk om na alle verhalen op Skype nu ook de foto's te zien. We zijn wel een beetje jalours, wij hebben in het land van de beren er geen gezien en jij komt er onverwachts een tegen. Nog veel plezier.

• 21 September 2016 - 20:17

Elly:

Hoi Tamara, weer een mooi verslag en mooie foto's. Ziet er mooi uit. Nog veel plezier en geniet ervan. Groetjes elly

• 22 September 2016 - 07:36

Ingrid De Klein:

Super gaaf zeg en hele mooie foto's, veel plezier en geniet lekker!