Otavalo en Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Otavalo en Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Otavalo en Quito

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

15 September 2016 | Ecuador, Quito

In het hotel in Quito heb ik kennis gemaakt met reisbegeleider Wilfred. Hij zal de groep de komende 2 maanden door Ecuador, Peru, Bolivia en Chili begeleiden.
In de middag mocht ik met de bus mee naar de luchthaven. We zijn direct doorgereden naar Otavalo, we hadden een eigen bus, het paste maar net met alle bagage.
Otavalo ligt op ongeveer 2500 meter hoogte. We hebben het de eerste dag rustig aan gedaan. We zijn begonnen met een heerlijk ontbijt in het hotel. Verse broodjes met een gebakken ei en natuurlijk verse sap.
Verder hebben we een marktje bezocht en zijn we naar een waterval gewandeld.
De 2e dag hadden we een wandeling bij een kratermeer op ongeveer 3600 meter hoogte. Alleen de dag liep niet helemaal zoals gepland. De wandeling flink berg op rond het kratermeer was echt pittig doordat je op zo'n hoogte zit. Af en toe genieten van het uitzicht was nodig om op adem te komen. De route kwam de reisbegeleider helemaal nieg bekend voor. Navraag bij de Ecuadoriaanse gids bleek dat we bij een heel ander kratermeer zaten. Dat kan gebeuren in Zuid-Amerika, het loopt regelmatig niet zoals je plant.
Na de lunch zijn we alsnog naar het Cuicocha kratermeer gereden. Hier hebben we nog een rondje in een bootje gevaren om de eilandjes in het kratermeer.
Op dinsdag zijn we met de openbare bus naar Quito gegaan. In Zuid-Amerika heeft lang niet iedereen een auto, waardoor de bevolking afhankelijk is van het openbaar vervoer. Er rijden dus ontzettend veel bussen.
In Quito hebben we met de groep een wandeling gemaakt.
Vandaag zijn we met de kabelbaan omhoog gegaan. Nadat de wolken even weg waren hadden we een mooi uitzicht over Quito. In de middag de grote kathedraal bezocht en vlakbij het hotel bij de brandweer geweest. Uit de groep was alleen Richard met mij mee gegaan. We kregen zelfs een hele rondleiding en de bramdweerman sprak zelfs een beetje Nederlands, hij had 5 jaar in Amsterdam gewoond.

Het weer is hier totaal anders dan in Nederland. Als de zon schijnt is de temperatuur best aangenaam, maar een warme trui of windjack zijn (zeker 's avonds) geen overbodige luxe. Vanmiddag hadden we zelfs in flinke hagelbui in Quito.

Morgen vertrekken we naar het amazonewoud.

Groetjes, Tamara

• 15 September 2016 - 07:38

Egbert:

Nog veel plezier Tamara. Ziet er mooi en vooral kleurrijk uit. Egbert

• 15 September 2016 - 07:51

Ingrid :

Hey Tamara,
    Ziet er kei leuk uit allemaal, we wensen je heel veel plezier daar. Enne er zaten toch ook dames in de groep, we zien alleen maar jongensnamen langs komen.
    Groetjes van je JBZ team.

• 15 September 2016 - 07:53

Johan:

Ziet er tot nu toe schitterend uit, Tamara!
    En dit is nog maar het begin.
    Als ik dat zo lees over verkeerde kratermeren zou ik heel dicht bij Wilfred en/of Richard blijven.

• 15 September 2016 - 08:14

Elly:

Ziet er mooi uit Tamara. Nog veel plezier daar.

• 15 September 2016 - 09:29

Ineke:

Johan heeft gelijk, opletten anders zien we je niet meer terug. Je voelt je trouwens al goed thuis bij de lokale bevolking gezien de foto's! Enne, staat je goed, die Panamahoed!

• 16 September 2016 - 14:44

Mia:

Wat een mooie foto's! En uitzichten,geweldig. En inderdaad Ineke, de Panamahoed staat je goed. Ik weet dat je al met enkele reisgenoten kennis het gemaakt, de rest net zo leuk hoop ik?

• 19 September 2016 - 08:12

Esther Vermeulen:

Prachtige foto's al Tamara. Ben benieuwd naar wat er nog komen gaat.
    Heel veel plezier nog en geniet!! Groetjes Esther vermeulen

• 19 September 2016 - 19:17

Peter Van Gils:

Dat hoedje staat je goed, leuk.