Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Monteverde

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

26 November 2018 | Costa Rica, Monteverde

Vroeg op om eerst nog een wandeling bij de Arenal vulkaan te maken. De dag begon bewolkt, maar tijdens het ontbijt begon de zon er door te komen. We zijn door de prachtige natuur rond de vulkaan gelopen. Inmiddels was het prachtig weer geworden en lag alleen nog maar de top van de vulkaan in de wolken.
Onderweg bij de lunch stop hadden we met onze sandwich een prachtig uitzicht op het grote stuwmeer. Aan het einde van de middag na een paar uur hobbelen (de weg was niets eens verhard) kwamen we aan in Monteverde.

Het is hier rond 17.30 uur donker, dus een avond wandeling kan op tijd beginnen. Met een groot gedeelte van de groep zijn we met een gids het bos in gegaan om dieren te spotten. Zonder gids zie je bijna niets, nu weer veel gezien. O.a. kikkertjes, luiaard, toekan, spinnen, wandelende tak en een uil. Meestal konden we de dieren alleen door een telescoop zien. Na afloop zijn we bij de locale soda (restaurant) gaan eten.

De volgende dag was het een uitzonderlijk mooie dag in Monteverde, de zon scheen prachtig. omnormaal gesproken is het hier echt minder weer. Een mooie dag voor een canopy tour. Hangend aan een kabel ga je van boom naar boom. Hier in Monteverde heb je ook 2 hele lange lijnen, 1 van 850 meter en 1 van 1 km. Je vliegt prachtig boven de bomen en hebt een prachtig uitzicht. De laatste lange kabel heb ik als 'superman' gedaan. Je ligt dan op je buik met je gezicht naar voren. Ik vond het een prachtige ervaring!
Na afloop hebben we met de groep de skywalk over de hang bruggen gelopen en een kijkje genomen in de kolobrie tuin.
Bij het hotel nog een spelletje gespeeld en 's avonds met een groepje ergens een lekker hapje gegeten.

De reis gaat door naar Rincon de la Vieja. Het weer beloofd alleen maar beter te worden.

• 27 November 2018 - 06:12

Cees En Annet:

Hoi Tamara,
    Weer super mooie foto’s, en gelukkig toch nog mooi weer gekregen. Geniet ervan.
    Groetjes van ons.

• 27 November 2018 - 10:40

Elly Tiellemans:

Hoi Tamara, fijn dat het mooi weer is geworden. Mooie foto's weer. Geniet er verder nog van.
    Groetjes Elly

• 27 November 2018 - 13:00

Peter Van Gils:

Weer een mooi verhaal met een grote ervaring van boom naar boom. Ook mooie foto's, maar jammer dat je ze niet eerst gedraaid had voor dat je ze op internet plaatst. Nog lekker een paar dagen genieten van de natuur en zeker van die mooie kikkers.