Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

09 December 2017 | Thailand, Bangkok

Aan het begin van de avond kwam ik aan in Bangkok. Ik moest een klein stukje lopen naar mijn hotel. In een straat achter Khao San road heb ik rijst met chicken cashew gegeten, heerlijk. Ook heb ik een voet massage laten doen.

Al vroeg werd ik opgehaald om naar de trein markt te gaan. Na ruim een uur rijden moesten we door een heel smal straatje lopen en stonden we op het spoor. De markt is direct langs het spoor opgesteld. 5 minuten voordat de trein komt wordt er iets omgeroepen. De meeste spullen worden wat naar achteren verplaatst en de luifels worden ingeklapt. Zodra de trein voorbij is, zijn de luifels al weer uitgeklapt.
We zijn ook nog naar de floating market geweest. We zijn met een bootje langs de kraampjes met souvenirs gevaren, niet heel bijzonder vond ik.
Terug in Bangkok ben ik nog naar de tempel Wat Arun geweest. Je moest met een boot de rivier oversteken.
Op Khao San road heb ik bij een van de vele streetfood karretjes wat eten gekocht.

Mijn laatste dag in Bangkok ben ik naar de bloemen markt geweest. Je ziet op heel veel plekken mensen kleine bloemstukjes maken. Deze zie je ook in iedere auto/bus hangen. Ook heb ik nog een paar tempels bekeken. Als laatste Golden Mount, dat was 2 jaar geleden de eerste tempel die ik in Bangkok heb gezien.

's Avonds ben ik naar een restaurant gelopen. Op een gegeven moment werd me gevraagd stil te staan. Ook het verkeer lag stil. Wat bleek, de koning kwam voorbij gereden.

Het restaurant staat bekend om de beste pad thai. Iets anders is er ook niet te bestellen. Buiten stonden meerdere koks te koken. Ik had pad thai met garnalen besteld. Het was zeker hele lekkere pad thai. Inmiddels stond buiten een flinke rij met wachtende mensen.

Als laatste heb ik nog een massage genomen en heb ik nog een biertje gedronken.

 

Nu zit ik op de luchthaven van Bangkok en over een uurtje vlieg ik terug naar Amsterdam. Ik heb het onwijs naar mijn zin gehad in Thailand, ik zou zo weer terug willen om nog meer van het land te zien.

Iedereen bedankt voor het volgen van mijn blog en de reacties die ik heb gekregen. Thuis zal ik de laatste foto's toevoegen.

Groetjes,
Tamara   


  • 09 December 2017 - 08:43

    Elly:

    Het was weer leuk om je te volgen Tamara. Mooie verslagen en mooie foto's. fijn dat je genoten hebt. Groetjes Elly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 62978

Voorgaande reizen:

16 November 2018 - 01 December 2018

Costa Rica

30 September 2018 - 14 Oktober 2018

Sicilië

18 November 2017 - 09 December 2017

Thailand (part 2)

03 September 2016 - 06 November 2016

Zuid-Amerika

28 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Fietsvakantie Thailand

01 November 2014 - 21 November 2014

Cuba

13 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Oriënt Express

10 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mexico en Guatemala

25 Oktober 2012 - 12 November 2012

Sri Lanka

15 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Jordanië

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsreis Vietnam & Cambodja

07 September 2010 - 30 September 2010

West Amerika

17 September 2009 - 17 Oktober 2009

West Australië

14 Oktober 2007 - 24 November 2007

Australië

Landen bezocht: