Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

09 December 2017 | Thailand, Bangkok

Aan het begin van de avond kwam ik aan in Bangkok. Ik moest een klein stukje lopen naar mijn hotel. In een straat achter Khao San road heb ik rijst met chicken cashew gegeten, heerlijk. Ook heb ik een voet massage laten doen.

Al vroeg werd ik opgehaald om naar de trein markt te gaan. Na ruim een uur rijden moesten we door een heel smal straatje lopen en stonden we op het spoor. De markt is direct langs het spoor opgesteld. 5 minuten voordat de trein komt wordt er iets omgeroepen. De meeste spullen worden wat naar achteren verplaatst en de luifels worden ingeklapt. Zodra de trein voorbij is, zijn de luifels al weer uitgeklapt.
We zijn ook nog naar de floating market geweest. We zijn met een bootje langs de kraampjes met souvenirs gevaren, niet heel bijzonder vond ik.
Terug in Bangkok ben ik nog naar de tempel Wat Arun geweest. Je moest met een boot de rivier oversteken.
Op Khao San road heb ik bij een van de vele streetfood karretjes wat eten gekocht.

Mijn laatste dag in Bangkok ben ik naar de bloemen markt geweest. Je ziet op heel veel plekken mensen kleine bloemstukjes maken. Deze zie je ook in iedere auto/bus hangen. Ook heb ik nog een paar tempels bekeken. Als laatste Golden Mount, dat was 2 jaar geleden de eerste tempel die ik in Bangkok heb gezien.

's Avonds ben ik naar een restaurant gelopen. Op een gegeven moment werd me gevraagd stil te staan. Ook het verkeer lag stil. Wat bleek, de koning kwam voorbij gereden.

Het restaurant staat bekend om de beste pad thai. Iets anders is er ook niet te bestellen. Buiten stonden meerdere koks te koken. Ik had pad thai met garnalen besteld. Het was zeker hele lekkere pad thai. Inmiddels stond buiten een flinke rij met wachtende mensen.

Als laatste heb ik nog een massage genomen en heb ik nog een biertje gedronken.

Nu zit ik op de luchthaven van Bangkok en over een uurtje vlieg ik terug naar Amsterdam. Ik heb het onwijs naar mijn zin gehad in Thailand, ik zou zo weer terug willen om nog meer van het land te zien.

Iedereen bedankt voor het volgen van mijn blog en de reacties die ik heb gekregen. Thuis zal ik de laatste foto's toevoegen.

Groetjes,
Tamara

• 09 December 2017 - 08:43

Elly:

Het was weer leuk om je te volgen Tamara. Mooie verslagen en mooie foto's. fijn dat je genoten hebt. Groetjes Elly