Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Pai

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

26 November 2017 | Thailand, Chiang Mai

Met een klein busje werd ik opgehaald om naar Pai te gaan. Er zaten ongeveer 10 toeristen in. Nadat we Chiang Mai uit waren kwamen er steeds meer bochten in de weg, daar staat de weg naar Pai om bekend. Na 3 uren heen en weer schuiven in de bus was ik in Pai. Ik kon naar mijn hotel lopen. Ik heb een bamboe bungle met een hangmat voor de deur.
In het centrum heb ik geluncht en een excursie voor morgen geboekt. Boven op de berg aan de rand van Pai staat een grote witte boedha. Ik ben hier na toe gelopen. Het leek dichterbij , maar de trap omhoog was nog een flinke klim. Als beloning had ik een prachtig uitzicht.
Ik heb nog gezwommen en ben 's avonds naar de walking street gegaan. De weg is voor auto's afgesloten en er staan allemaal kraampjes met voornamelijk eten. In de kroegjes is veel muziek, maar bij mijn hutje net buiten het centrum is het heerlijk rustig.

In het dorp heb ik ontbeten, een groot bord vers fruit met youghurt! De excursie dag was een vol programma. Als eerste zijn we naar de Tham Lot cave gereden. De chauffeur hield van doorrijden, we moesten ons soms goed vasthouden. We hebben een lange en prachtige wandeling door de grot gemaakt. Op een bamboe vlot kwamen we de grot weer uit.
In de middag zijn we naar een hot spring en een waterval geweest. Als afsluiter van de dag zijn we naar Pai Canyon gegaan. We hadden hier een prachtig uitzicht en zagen de zon onder gaan.
Terug in Pai heb ik op de walking street wat gegeten en bij een kroegje nog wat gedronken met 2 andere dames (uit Zuid-Afrika en Amerika) die vandaag ook mee op excursie waren.

Zondagochtend pak ik heel vroeg de bus terug naar Chiang Mai om vervolgens door te reizen naar het zuidelijker gelegen Sukhothai.

Groetjes,
Tamara

• 26 November 2017 - 21:08

Elly:

Weer een mooi verslag van jouw belevenissen.

• 27 November 2017 - 08:59

Esther:

Hoi Tamara,

Leuke verslagen en prachtige foto's!!
    Geniet van jouw mooie reis!!

Gr Esther Vermeulen

• 27 November 2017 - 10:13

Cees En Annet:

Hoi Tamara,
    Weer een mooi verslag en mooie foto's, we zijn een beetje jaloers, hier is het echt herfst regen en wind. Dus geniet van het mooie land en het fijne zonnetje.
    Groetjes van Ome Cees en tante Annet.