Cuenca - El Cajas National Park - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Cuenca - El Cajas National Park - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Cuenca - El Cajas National Park

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

28 September 2016 | Ecuador, Cuenca

De reis naar Cuenca was voor mij met 8 anderen een rit met een privé busje omdat wij een treinticket naar de duivelsneus hadden geboekt. Vanuit Alausi is dit een treinrit door de Andes en niet goed te bereiken met het openbaar vervoer.
De trein zigzagt tussen wissels voor en achteruit naar beneden. Op het einde maakte je een stop bij de duivelsneus, een berg. De weg terug was precies hetzelfde, de uitzichten onderweg waren prachtig. In de trein kwam ik nog een bekende tegen die bij mij op de boot zat tijdens mijn Galapagos trip.
In Alausi stond de chauffeur ons weer op te wachten en heeft ons naar Cuenca gebracht. Cuenca is een grote plaats met een leuk centrum en ontzettend veel kerken.
Vanuit Cuenca ben ik met een groot gedeelte van de groep naar het El Cajas National Park gegaan. Dit park staat bekend om de vele (ongeveer 230) meren. Het weer is altijd maar afwachten, het is zeer onvoorspelbaar.
Wij begonnen de dag met een wandeling om een meer in de miezer regen. De uitzichten die we hadden op het meer waren prachtig. Onderweg kwamen we alpaca's tegen. Bij het uitzichtpunt op ruim 4000 meter zagen we helemaal niets door de wolken die er hingen. De 2e wandeling hadden we een route op ongeveer 3900 meter hoogte. Er lagen in het begin houten planken om de route aan te geven, later niet meer, maar we hadden een goede gids bij.
Op een hoog punt hadden we een prachtig zicht op diverse meren. Deze dag volgden er nog veel meer mooie uitzichten.

De volgende bestemming van deze reis is Vilcabamba.

Groetjes, Tamara

• 28 September 2016 - 16:15

Elly Tiellemans:

Hallo Tamara, weer een mooi verslag. Geniet ervan. Gr.,Elly

• 29 September 2016 - 16:10

Cees En Annet :

Hoi Tamara,
    We hebben weer genoten van je mooie verslag en van de foto's, geniet van al het mooie wat ze daar te bieden hebben. en wij wachten weer op je volgende verslag.
    Groetjes Ome Cees en tante Annet.