Galapagos eilanden - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Galapagos eilanden - Reisverslag uit Galapagos Islands, Ecuador van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Galapagos eilanden

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

10 September 2016 | Ecuador, Galapagos Islands

Na een lange vlucht kwam ik vorige week aan het einde van de middag aan Ecuador.
Alfredo stond me in de aankomsthal op te wachten en heeft me naar mijn hotel gebracht. Ik ben vroeg gaan slapen, want ik mocht weer midden in de nacht opstaan om naar de Galapgos eilanden te vertrekken.
Na een strenge bagage controle, vlogen we eerst naar Guayaquil. Deze vlucht van nog geen half uur was boven een prachtig landschap van Ecuador. Na nog eens anderhalf uur was ik geland op Baltra Island. Bij aankomst stond de gids alle passagiers van de boot op te wachten. Toen we compleet waren zijn we naar de haven gereden waar de Encantada boot lag. Wij zaten hier in totaal met 11 passagiers en 6 personeelsleden op, ongeveer de kleinste boot die hier rond vaart.
Naast mij waren er 3 Australiërs, 3 Fransen, 2 Britten en 2 Zwitsers aan boord. Een heel leuk gezelschap.
Iedere dag voor het diner kregen we de briefing voor de volgende dag. Welke eilanden gaan we bezoeken en wat er daar te zien was (dieren en lamdschap), moesten we slippers/sandalen aan of schoenen (dit lag er aan of de zodiac boot ons op het strand af zette of dat er een pier was), of we zwemspullen mee moesten nemen en de Panama hoed moesten we altijd op.
We hebben tijdens deze tour de zuidelijke eilanden van de Galapagos bezocht. Meestal vaarden we 's avonds na het eten naar de baai van het volgende eiland. Dit ging er soms heftig aan toe, je schudde flink op en neer in je bed.
Iedere dag was er de mogelijkheid om te snorkelen en van ieder eiland wat we bezochten zag het landschap er anders uit. Soms kwam je op het strand aan en moest je tussen de zeeleeuwen doorlopen. Tijdens het snorkelen was er van alles te zien. Zo zag je recht voor je de spelende zeeleeuwen en er kwam ook regelmatig een schildpad voorbij. De sting rays lagen soms verscholen onder het zand op de bodem en de haaien heb ik ook gezien.
Op de eilanden heb ik ontzettend veel bijzondere vogel soorten gezien. Je zag ze ook vanaf het strand het water in duiken om eten te vangen.
Op de laatste ochtend hebben we nog in alle vroegte de grote land schildpadden bij het Charles Darwin station bezocht. Omdat we nu op het zuidelijk deel van het eiland zijn moesten we met een jeep en een veerpont naar de luchthaven.
Na 5 nachten zat dit avontuur er helaas op. Nu ik weer op het vaste land ben heb ik nog steeds het gevoel of ik de golven van de zee voel (ook nog naar 1 dag slapen).
Het was heel bijzonder om de Galapagos eilanden te bezoeken, echt een onvergetelijke ervaring!!

Nu ben ik in Quito en vanmiddag ga ik samen met de reisbegeleider de rest van de groep op de luchthaven onmoeten. Omdat ik nu op 2850 meter hoogte zit zal ik verder niet veel meer ondernemen.

Groetjes, Tamara


  • 10 September 2016 - 20:48

    Cees En Annet:

    Waauw Tamara wat een prachtige foto's heb je gemaakt, dus ook al veel mooie dingen gezien, geniet er van en laat ons ook mee genieten.
    Groetjes Ome Cees en tante Annet.

  • 11 September 2016 - 09:19

    Esther:

    Hoi Tamara,

    Gaaf zeg je reisverslag en de foto's. Als het niet zo ver weg was, zou ik er zeker een kijkje gaan nemen. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Heel veel plezier nog en blijf mooie foto's maken!

    Groet Esther

  • 12 September 2016 - 10:03

    Ineke Lammens:

    Wat een schitterende tochten (met bijbehorende foto's) heb jij gemaakt! Een beetje jaloers ben ik toch wel, maar dan had ik het zelf ook maar moeten doen! Ik mis wel een foto van jou met een panamahoed!
    Veel plezier op je verdere reis en ik kijk uit naar een vervolgverslag!

    groetjes,
    Ineke

  • 12 September 2016 - 10:08

    Ineke Lammens:

    Was dat trouwens een Komododraak? Hij ziet er in ieder geval doodeng uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 62987

Voorgaande reizen:

16 November 2018 - 01 December 2018

Costa Rica

30 September 2018 - 14 Oktober 2018

Sicilië

18 November 2017 - 09 December 2017

Thailand (part 2)

03 September 2016 - 06 November 2016

Zuid-Amerika

28 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Fietsvakantie Thailand

01 November 2014 - 21 November 2014

Cuba

13 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Oriënt Express

10 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mexico en Guatemala

25 Oktober 2012 - 12 November 2012

Sri Lanka

15 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Jordanië

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsreis Vietnam & Cambodja

07 September 2010 - 30 September 2010

West Amerika

17 September 2009 - 17 Oktober 2009

West Australië

14 Oktober 2007 - 24 November 2007

Australië

Landen bezocht: