Op het juiste spoor - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Op het juiste spoor - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Op het juiste spoor

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

14 Juni 2014 | Hongarije, Boedapest

Het Oriënt Express avontuur samen met Jeanine is begonnen! Om 17 uur vetrok de trein in Utrecht. Voordat we er erg in hadden waren we al in Duitsland. In Keulen hadden we een overstap. Er was gelukkig nog tijd voor Duits broodje braadworst.
Na een kleine vertraging kwam iets na 20 uur de slaaptrein naar Wenen het station binnen rijden.
En daar zaten we dan, in een 2 persoons slaapcoupé, geen tv of wifi en Nederland speelde de 1e wedstrijd van het wk tegen Spanje. We genoten van het prachtige uitzicht en proostten op de goede afloop van het voetbal. Via de sms kregen we een ruststand van 1-1 door.
Het begon donker te worden en we maakten onze slaapplek in orde. De 2 Duitse hosts op de trein kwamen langs en wisten ons te vertrellen dat het 5-1 voor Nederland stond. Dit konden we niet geloven maar het was echt zo, we hebben meerdere smsjes met deze uitslag ontvangen. Jammer dat we de wedstrijd niet gezien hebben, maar morgen gaan we op zoek naar een krant.
Nadat de trein van richting was veranderd zijn we gaan slapen. Je voelde de trein best wel schommelen, ook de wissels merkte je heel erg.
Na deze schommelende nacht werden we door de intercom gewekt met de boodschap dat we bijna bij Amstetten zijn en voor de voetbal fans werd ook de uitslag van de wedstrijden van gisteren mede gedeeld.
Na een heerlijk ontbijtje rolden we het station van Wenen binnen.
Na eventjes in het zonnetje gezeten te hebben verscheen de volgende trein voor ons alweer. Deze keer de sneltrein naar Budapest.
Het landschap in Hongarije was vlakker dan in Duitsland. Sommige stations waren super vervallen, maar de trein bleef keurig op tijd rijden. Aan het begin van de middag bereikten we onze eerste echte stop van deze Oriënt Express route, Boedapest.
Sommige borden op het station zijn nog van heel veel jaren geleden, maar sommigen zijn helemaal van deze tijd. Maar het allemooiste is het stationsgebouw zelf.
Het hotel ligt tegenover het station en hadden we zo gevonden. Sightseeing Budapest is het plan voor de komende dagen.

Groetjes, Tamara

• 14 Juni 2014 - 23:59

Ineke En Frits:

Wat weer een goede start van alweer een nieuw reisavontuur! Heel veel plezier in Boedapest!

• 15 Juni 2014 - 01:55

Elly Tiellemans:

Hoi Tamara en Jeanine,

Jullie reisavontuur weer begonnen ? Blijf jullie zeker volgen en ben weer benieuwd wat jullie allemaal te zien krijgen. Fijne reis verder! Groetjes Elly.

• 15 Juni 2014 - 11:12

Cees En Annet:

Hoi Saampjes,
    Ook wij gaan jullie weer helemaal volgen, geniet van Budapest en van alles wat nog komen gaat.
    Groetjes Ome Cees en tante Annet.

• 15 Juni 2014 - 16:39

Anne-Marie:

Hoi Tamara en Jeanine,
    Een mooi begin van jullie reis. Wij hopen dat de rest van de reis per trein even goed bevalt. Wij blijven jullie volgen. Groetjes, Anne-Marie en Peter

• 15 Juni 2014 - 21:01

Peter V Gils:

Super mooi verhaal. Geniet van deze reis. Ook de groeten aan je collega reisgenote.

• 15 Juni 2014 - 21:34

Lisan: