Op rondreis in Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Op rondreis in Sri Lanka - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Op rondreis in Sri Lanka

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

06 November 2012 | Sri Lanka, Kandy

Zaterdag ben ik samen met Poeter met de toektoek naar Hikkaduwa gegaan. Pieter heeft wat mensen bezocht en we hebben een drankje genomen. Ook zijn we naar het monument gegaan wat ter nagedachtenis aan de tsunami is geplaatst. De tsunami heeft in deze streek heel veel schade aangericht.
Op de weg terug hebben we nog een rondje over het fort van Galle gemaakt.
'S avonds hebben we met bijna al het personeel van het speel paleis gegeten. Ik vertrek zondag en Pieter maandag avond.
De nachtwacht van 65 jaar had nog een dank woordje gesproken. Hij is zo blij dat hij een echte baan heeft gekregen toen hij aan Alisha kwam vragen of dat er werk was voor hem.

Het vertrek werd zondag even uitgesteld omdat de jeep eerst gemaakt moest worden. Rond de middag ben ik met gids Chuminda en chauffeur Shindeke vertrokken richting Tissamaharana. We kwamen hier te laat aan, dus ik ben maandag ochtend pas op safari gegaan.
We hebben aan het begin van de avond 2 tempels bezocht. Een daarvan was met een heel pad vol kandelaars verlicht, er kwam een beroemde monnik op bezoek.
Tijdens de safari in het Yala park behoorlijk wat dieren gezien, maar helaas geen olifanten..... Ze moesten me dieren meestal wel aanwijzen, een krokodil zag ik aan voor een stronk hout.

We waren op tijd in het dorpje Ella waar we de trein hebben genomen. Een ontzettend oud rammel ding wat volgens mij niet harder dan 25 km per uur heeft gereden. Maar de tocht door de bergen was ontzettend mooi. Hoger werd het wel steeds frisser en het begon ook weer te regenen.
Na een rit van ongeveer 4 uur stond de chauffeur al lang bij het station te wachten.

Vanochtend de omgeving van Nuwara Eliya bekeken. We zijn naar een farm geweest. Een boerderij waar ze koeien hielden. Voor Chuminda en Shindake volgens mij bijzonderder dan voor mij.
Ik vond de weg door de bergen er naar toe een stuk mooier.

Bij de thee fabriek viel de regen voor de afwisseling maar weer eens met bakken uit de lucht. Maar de theepluksters gingen gewoon door met het plukken van bladeren.

Nu verblijf ik in Kandy. Morgen ochtend gaan we naar Pinnawela, het olifanten weeshuis en de stad Kandy zelf en de tempel bezichtigen.

Groetjes,
Tamara

• 06 November 2012 - 22:19

Anne-Marie Van Gils:

Leuk om je avonturen weer te lezen. We kijken echt uit naar je reisverslag. In het weeshuis zul je zeker olifanten zien, maak maar een paar mooie foto's. Misschien wel iets om later te vergroten.
    Geniet nog van je laatste dagen in Sri Lanka.

Groetjes,

mama