Na heel veel regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Habaraduwa West, Sri Lanka van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Na heel veel regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Habaraduwa West, Sri Lanka van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Na heel veel regen komt zonneschijn

Door: Tamara

Blijf op de hoogte en volg Tamara

02 November 2012 | Sri Lanka, Habaraduwa West

De afgelopen dagen heeft het in Sri Lanka ontzettend veel geregend. 'S nachts kwam het er met bakken tegelijk uit, maar overdag regende het ook veel.
Het water is zo'n groot probleem dat scholen gebruikt worden om de mensen van het platte land op te vangen. Dus de kinderen hebben wat extra dagen vrij.
Volgens het weerbericht op tv zou er weinig verandering in het weer komen, maar vanochtend toen ik wakker werd was het droog en in de loop van de dag is de zon gaan schijnen.

De afgelopen dagen zijn we op pad geweest om enkele woonsituaties te bekijken. Je komt dan van die lemen huisjes of huisjes van golfplaten tegen. Wellicht kunnen ze met steun een beter onderkomen krijgen met een stenen huis.
Ook hebben we eerder gerealiseerde woningen bekeken. Het zag er allemaal keurig uit. Ook zie dat bijna iedereen in de tuin wel een bananenboom of mango boom heeft. Altijd lekker fruit in de buurt.

Ik wordt overal mee naar toe genomen. Zijn er mensen overleden dan gaat iedereen even langs bij de familie. Hier in de buurt zijn een moeder en zoon in een waterput verdronken. Heel tragisch en dit had niet hoeven te gebeuren wanneer zij konden zwemmen.
En gisteren mocht ik mee naar een bruiloft. Een groot feest waar heel veel mensen waren. De bruid en bruidegom zagen er super mooi uit!

Afgelopen maandag was het volle maan. 'S Avonds gaan veel mensen naar de tempel. Ook wij hebben een bezoekje gebracht. De vrouwen waren in het wit gekleed en zaten tot buiten op de trap te bidden.
Ik had geluk dat ik er in mocht met mijn korte broek. In de tempel van Kandy mag dat echt niet is mij verteld.

Ook is de jeus de bouls baan inmiddels af. We hebben het spel met het personeel van het speel paleis gespeeld. Ze waren meteen super goed!

Vandaag heb ik met een bootje over de lagoon gevaren en ben ik naar een opvang centrum voor zee schildpadden geweest. Aan het einde van de middag zijn we nog bij een man geweest die slangen had.

Ik heb net yoghurt met honing en verse mango gehad.
Morgen zullen we veel op het kinder speel paleis zijn, en zondag ga ik Alisha en Pieter verlaten om een rondje Sri Lanka te maken. Via de zuid kust zal ik naar het Yala park gaan.

Groetjes,
Tamara

  • 02 November 2012 - 18:45

    Peter Van Gils:

    Leuk verhaal en geniet van de rondreis met prive chauffeur en de gids.

  • 02 November 2012 - 19:44

    Lisan Mulder:

    Heee Tamara! Wat leuk om allemaal te lezen zeg, zo te horen heb je het wel naar je zin daar! :)
    Geniet er nog van, ik lees hopelijk snel een nieuw avontuur! X

  • 03 November 2012 - 18:18

    Jeanine:

    Ha avonturier!

    Maak er een onvergetelijke rondreis over 't eiland van!
    Qua hoeveelheid water doet de foto me denken aan Vietnam vorig jaar! :)

    Heel veel plezier nog!

    Groetjes, Jeanine.

  • 04 November 2012 - 10:32

    Karin:

    Hoi Tamara, leuk om jouw verslag te lezen, en de foto's te zien, over jouw ervaringen in Sri Lanka. Ik wens je een mooie rondreis en ben benieuwd naar je verhalen. Laat de chauffeur stoppen als je graag iets wilt bekijken of fotograferen want je hoeft met niemand rekening te houden. Groetjes ook aan CHuminda en Shindake.

  • 05 November 2012 - 09:14

    Ingrid:

    Hoi Tamara,

    Wat super wat je daar allemaal ziet, ik begrijp dat je nu zelf op pad bent gegaan om Sri Lanka te verkennen. Heel veel plezier en geniet er maar lekker van, het is allemaal zo bijzonder.

    Groetjes,
    Ingrid

  • 05 November 2012 - 09:14

    Ingrid:

    Hoi Tamara,

    Wat super wat je daar allemaal ziet, ik begrijp dat je nu zelf op pad bent gegaan om Sri Lanka te verkennen. Heel veel plezier en geniet er maar lekker van, het is allemaal zo bijzonder.

    Groetjes,
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Actief sinds 02 Okt. 2010
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 63006

Voorgaande reizen:

16 November 2018 - 01 December 2018

Costa Rica

30 September 2018 - 14 Oktober 2018

Sicilië

18 November 2017 - 09 December 2017

Thailand (part 2)

03 September 2016 - 06 November 2016

Zuid-Amerika

28 Augustus 2015 - 28 Augustus 2015

Fietsvakantie Thailand

01 November 2014 - 21 November 2014

Cuba

13 Juni 2014 - 24 Juni 2014

Oriënt Express

10 Oktober 2013 - 02 November 2013

Mexico en Guatemala

25 Oktober 2012 - 12 November 2012

Sri Lanka

15 Juni 2012 - 22 Juni 2012

Jordanië

05 November 2011 - 22 November 2011

Fietsreis Vietnam & Cambodja

07 September 2010 - 30 September 2010

West Amerika

17 September 2009 - 17 Oktober 2009

West Australië

14 Oktober 2007 - 24 November 2007

Australië

Landen bezocht: