Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Tamara Gils - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Tamara van Gils

Blijf op de hoogte en volg Tamara

20 Augustus 2011 | Australië, Brisbane

Afgelopen zaterdag zijn we heel vroeg voor 3 dagen per jeep vertrokken voor een jeep safari op Fraser Island. Het is een zandeiland waar geen asfalt wegen aanwezig zijn.
Eerst moest alles gecontroleerd worden. De jeep, het eten en de materialen die we meekregen. Alles was in orde en met 10 personen vertrokken richting de ferry.
Het was daar echt lastig om te rijden. Een jongen uit Nieuw Zeeland heeft in het begin gereden. Op het strand was het beter om te rijden maar daar had je vaak water, zeker als je rond hoogtij reed. 2 uren voor en na vloed was het verboden om te rijden op het strand. Ik heb ook eventjes op het strand gereden.
We sliepen op een camping met alle jeeps van dezelfde organisatie. Wij sliepen in een grote tent op een verhoging, anderen sliepen in kleine tentjes, maar wij hadden er maar 2 mee gekregen.
We zijn o.a. bij Lake Wabby en Lake McKenzie geweest. Echt super helder water en super wit strand echt heel mooi. Ook stond er op de planning dat we naar Eli Creek moesten, maar iedere jeep had dit gemist. Wij reden al op het strand recht op het Moheno wrak af. Dit ligt tijdens eb helemaal op het strand. Bij ons was het al vloed aan het worden, de achterkant lag al in het water en in het midden sloeg het met de golven naar binnen.
De 2e avond hadden we bij het kampvuur nog een optreden van 4 aboriginals gehad. Zang, dans en didgeridoo.

Vanochtend hebben we de bus naar Brisbane gepakt. Vanmiddag eventjes geshopt en morgen gaan we naar een dierentuin waar ze heel veel koala's hebben.
Donderdag vertrekken we waarschijnlijk naar Surfers Paradise.

Groetjes,
Tamara